• Liljekonvaljblomman

Vi som gillar att göra om loppis och secondhand fynd eller bara använda dem som de är...

Finns det fler än jag som ÄLSKAR att fynda på loppisar och secondhand?

Här kan vi byta tips på hur vi kan göra om våra fynd eller bara visa dem som de är...

Välkommen...

• Svar på tråden Vi som gillar att göra om loppis och secondhand fynd eller bara använda dem som de är...
  • Alexis mamma

synd att det låg på fel ställe bara (refurn)...

• Mamsis
    Alexis mamma skrev 2011-05-15 08:47:17 följande:
    Det är snett bara
    Ok, gör som Pallas sa, ta med det till någon firma som kan rikta det om du inte vill ta i själv och böja till det.

Nja jag tycker ju att refurn ligger ypperligt till Finns både i Bromma och Stjärnhov, men det i Bromma har jag aldrig varit i.
  • tuzzla
    Mamsis skrev 2011-05-14 12:08:01 följande:

Här är mitt bästa fynd. 10 kr gav jag för den Har ALDRIG fått fram en tia så snabbt som när hon sa vad hon skulle ha för den!
    oj! är dom dyra alltså?? Fick en sån i julklapp av jobbet för några år sedan, men har inte "tagit den till mig" riktigt... Hur sjutton ska man fördela ut alla armar och ben egentligen? Eller ska den stå så som du visar den på din bild? 
  • Mamsis
    tuzzla skrev 2011-05-15 11:20:40 följande:
    oj! är dom dyra alltså?? Fick en sån i julklapp av jobbet för några år sedan, men har inte "tagit den till mig" riktigt... Hur sjutton ska man fördela ut alla armar och ben egentligen? Eller ska den stå så som du visar den på din bild? 
    De med 4 armar kostade strax under 600 kr sist jag kollade. Den med 6 armar strax under 1000 kr.

Ja, man kan ställa som man vill. Tex så här:

Eller så här:

Så länge man balanserar den så den inte välter kan man göra hur som helst
  • tuzzla

Mamsis: OJ!!! Vilka priser!!!! Förvånad
    När jag hade min uppställd hade jag den som på din nedersta bild... Tyckte inte riktigt om den... det är något osymmetriskt eller nåt med den...

Bara att inse... jag är billig!!! haha! Hellre superbilliga loppisfynd än skitdyra ljusstakar tydligen Cool 

• Mamsis

Hahahaha att vara billig är inte alltid negativt Jag gillar allla mina saker Oavsett kostnad, men vissa saker ligger mig varmare om hjärtat än andra.

• Heureka

Måste bara berätta vad jag inhandlade igår på Erikshjälpen. En varmmangel för 175 kr. Det tycker jag var kanon! Mannen sköter tvätten här hemma och nu har han fått lite fler redskap

Hittade även en pinnsoffa och ett linneskåp som jag ville ha, men hade inge släp med. Var tvungen att ta med det hem samma dag, fick inte hämta senare. Dumt.......

Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • k girl

Åh, en varmmangel skulle jag också vilja ha... Jag avskyr torktumlade lakan och påslakan men vi har inte utrymme för tvättlinor hemma...

Själv har jag gjort mitt livs fynd i helgen. De måste ha fått in ett dödsbo på Kupan i staden jag har besökt över helgen. Mitt i butiken stod en helt fantastisk piedestal, ca 130 cm hög, klassicerande kolonnform, väldigt arbetad med intarsia och utskurna löv. Schellackerad, så den är ju lite skadad. Men ändå. I jugendstil och den är tillverkad här 1904! Jag fick ge lite drygt en femhundring för den, så billig var den ju inte, men hade nog fått räkna med minst det dubbla på en antikhandel. Jugendstilen är ju så otroligt populär nu också.

• k girl

Hehe, det kommer bara jag får den inburen. Det regnar så mycket nu så den får ligga tryggt i bilen utan att bli utsatt för väta.

Jag var på en annan loppis i samma stad idag och fyndade en liten telefonstringhylla (den här modellen, fast den var målad i grönt, möjligen målar jag om den...). Vi har en likadan liggande ute i en bod som jag hade tänkt tvätta upp och sätta upp i sonens blivande rum, så nu får han två.

Svar på tråden Vi som gillar att göra om loppis och secondhand fynd eller bara använda dem som de är...