Inlägg från: Egensinnig |Visa alla inlägg
  • Egensinnig

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej, hej säger jag med!

Här har dagen börjat med frökex, bregott o gräddost, sedan en tjurrusning till Freeport för att frossa i Odd Molly-butiken. Promenad och Mc Feast utan bröd och snart är det dags för en lördagsdrink innan middagen.
    Blir  gin,lime, is och lite Funlight pear/apple som smaksättare + bubbelvatten - faktiskt riktigt gott!

• Egensinnig
    The Kittycats skrev 2011-02-19 18:28:14 följande:
    Äter du burgaren med bestick då, eller kan man få den i salladsblad som på Max?
    Jag bara tar o viker ihop den och äter den med nypan helt enkelt. Nu åt jag i bilen med tillgång till våtservetter. Äter jag inne på restaurangen ber jag om kniv o gaffel!
  • Egensinnig
    Linda1976 skrev 2011-02-19 17:18:29 följande:
    Hade de fått in nåt roligt? jag var där för 2 v sen, då var det ganska urplockat....

Till alla er andra: Hej å välkomna! Roligt att ni hittat hit  
    Ja det afnns en hel del i fint i storlek 3 o 4 så jag kunde shoppat mycket! Men det blev bara en klänning och den sågade maken så jag får kanske fundera om på den......
  • Egensinnig
    rasajj skrev 2011-02-19 22:58:45 följande:
    Det kommer nog till Svenska mcdonalds ocksa, for sa gor de har(USA). Man far burgaren i en lada med bestick om man ber om den utan brod. Eftersom LCHF ar sapass populart i Sverige sa ser jag ingen anledning for McDonalds att inte bista sina kunder pa det sattet.
    Jo de har bestick på MCdonalds och det är bara att be om att få den utan bröd - så det finns redan
  • Egensinnig
    Mandel skrev 2011-02-23 20:21:54 följande:
    Hur gör ni när ni är bortbjudna på fika? Vad äter ni då?
    Finns det något färdigt i butikerna som är godkänt att äta som man ka ta med sig?
    Med viktväktarna kunde man alltid ta en frukt istället för fikabörd, men nu då?
    Om jag vill ha något när andra fikar så brukar jag ta med mörk choklad och paranötter. Eller baybelostar.
    Alternativt kan man ju göra ischoklad, bounty el dyl att ha med.
  • Egensinnig
    MrsMurphy skrev 2011-02-24 18:52:01 följande:
    Enbart varmrätt får räcka! Och rödvin, rodvin och rödvin. Tungan ute Lite osttilltugg vilket jag är en stor frossare av ska snurras ihop till kvällskröket men den biten har jag kontroll över. Vill mest få tyst på detta om att vi badar i fett, jag vill visa bredden i måltiderna så att säga. Och att det ska vara så löjligt gott! 
    Jag gjorde en middag ur Annika o Airams kokbok som blev uppskattad av kolhydratsätargästerna.
    Lammracks http://www.alltommat.se/Halsa/Festmaltider-enligt-LCHF-1.33358
    Kräftsoppan på samma sida är också helt gudomlig
  • Egensinnig

Frukost: en Pones med falukorv, ost, bregott, gurka o paprika
    Lunch: 1 ost o baconkorv, 2 kycklinglår
    Barnkalas em: 2 bitar brie, oliver
    Middag: 1 paket bacon, en skål blandade nötter, 1 glas vin och nu ska jag hugga in på lite mörk choklad

Ingen höjdardag - för lite fett och för mycket kolhydrater. Men imorgon är en ny dag!

Har drabbats av nyfikenhet att undersöka vad som händer om jag äter liite mer kolhydrater. Fortfarande LCHF men kanske 25-35 g kolhydrater om dan istället för 10-15. Resultatet är känsla av att vara tjock o svullen + viktiuppgång. Känns trist att så lite extra kolisar ger så trist resultat....

• Egensinnig
    Linda1976 skrev 2011-02-25 18:47:32 följande:
    Ja, det är ju skit, för i längden kanske man vill ligga på 30 gram/dag.... Är det vätska du går upp ett par kg och sen stannar där, eller känns det som det smyger på "riktig" vikt?
    Det känns mer som riktig vikt, gjorde samma över jul. Ok LCHF men lite mer kolisar och gick upp 3-4 kg och det tog en månad strikt kost att bli av med. Men någonstans får man ju göra valet kolhydrater kontra idealvikt och jag accepterar att ligga några kilo över målvikt och inte vara så låst och ha större variationsrikedom.
  • Egensinnig
    Linda1976 skrev 2011-02-25 19:05:29 följande:
    Låter klokt. Du e ju dessutom skitsnygg alltid. *avundsjuk men inte alls missunsam*
    Tack detsamma darling!
  • Egensinnig
    Linda1976 skrev 2011-02-27 17:39:32 följande:
    Lingonrapport: Alla låg mellan 45&55 gram kolhydrater ungefär. BOBs lättsockrade hade 27 tror jag och ICA Gott liv också nånting sånt. Men de var alldeles ljusröda och såg nästan ut som stelnad kräm, jag köpte faktiskt ICA ECO utan tillsatser för att testa, annars går jag tillbaka till Björnekulla. Jag vägrar betala för utfyllnad i form av stabiliseringsmedel osv...
    Jag har alltid frysta lingon i frysen som jag halvtinar i mikron  o mosar m lite sukrin - ´gott, enkelt och hyfsat lite kolisar
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**