Klas-Ã…ke skrev 2011-03-06 22:57:33 följande:
Spelar de någon roll om man ligger på 10g eller 5g, Alltså att jag t.ex. äter 5g kolhydrater på måndag och 10g på tisdag?
Ursäkta mina dumma frågor men vill inte göra fel, har ätit konstigt sen i januari och har tränat stenhårt men ändå är magen kvar, därför beslöt jag mig för lchf (och för att ja har diagnosen ibs) men jag vill liksom inte få mer hull på magen utan vill slippa känna mig uppblåst.=)
Ett tips ar ju att fundera pa om det foreligger nagra allergier?
for mig gjorde det det. Jag undviker darfor allt gluten och all mjolk, jag vet att jag kan ata behandlad mjolk sasom gradde i mat eller ost. Men ren mjolk kan jag inte dricka och inte heller okokt gradde. Da blir jag svullen och far magkramper direkt.
Aven om kolhydratintaget ar lagt. Jag ligger generellt pa ca 30g kolhydrater om dagen, och intaget ar ju individuellt, men for mig ar det ANNU viktigare att ta bort gluten an det var att ta bort kolhydrater. Sa darfor kan jag tex inte ata finncrisp nan dag, men jag kan ata morotter. Bara som exempel.
Visar det sig att det ar nan allergi/intollerans sa tank ocksa da pa att mjolkallergiker lattare utvecklar sojaallergi sa det ar en bra ide att undvika sojan ocksa..