**Den stora feta LCHF-tråden**
skriver också in mig!
skriver också in mig!
Jag har gjort ett planerat uppehåll från lchf pga olika orsaker, först såg jag framemot det. Tänk att få äta spagetti och köttfärssås, pommes, riktigt bröd och pizza och slippa laga två rätter en till mig och en till maken. Nu ser jag det som ett straff och längtar tillbaka till lchfmaten, spaghetti och köttfärssås, bröd och pommes är godare i tanken. Dessutom går vikten uppåt men det är nog vatten jag samlar på mig mest för det gått ganska snabbt uppåt på vågen medan kläderna inte minskat. Trodde inte det skulle bli riktigt så faktiskt. En sak har jag insett att även om jag skulle sluta äta strikt lchf kommer jag nog alltid äta något åt det hållet. Gratinerad broccoli med svamp och ost är såå mycket godare än pommes!
För ett par dagar sen var det diskussioner om chokladkakor. Någon tror det kan ha varit Denebola tyckte att den 70% är för söt och ville prova 99%. Jag kommer just från en chokladprovning och kakaohalten har inget med sötehten att göra, sades det och bevisades. I teorin kan marabous premium 80% vara sötare än kanske lindts 70% man får helt enkelt smaka sig fram.
en renodlad recepttråd kanske skulle vara en bra idé