Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

**Den stora feta LCHF-tråden**

är det nån som testat pones som pizzabotten??

Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.se/
  • Lady Dahmer

vi brukar göra en chokladmousse med grädde, choklad (70%) och äggulor, blir mjuk och så god. ställer en stund i frysen och serverar med hallon.

• Lady Dahmer
    tessanpower skrev 2011-03-01 08:16:35 följande:
    Jag hänger gärna med här också.

Jag åt 1,5 dl turkisk yogurt med hallon och några hasselnötter till frukost. Någon som vet på ett ungefär hur mycket kolhydrater det är? Jag räknar inte kolhydraterna, men funderar på om jag borde byta frukosten mot något med ägg?
    jag skulle bytt mot ägg. Jag har märkt att om jag startar dagen med kollisar så äter jag mer under dagen.
  • Lady Dahmer
    Denebola skrev 2011-03-01 08:19:15 följande:
    Varför ska avokado vara så svårt? Skrikandes Förra gången jag köpte hem fick jag slänga alla för att de blev övermogna, av de två jag hade hemma nu var det bara en som var mogen (nästan lite omogen). Jag brukar känna på dem när de är lagom, och sen lägga dem i kylen så att de ska hålla sig längre, men verkar haft en himla otur på senaste tid...

Nåväl, till frukost blir det lembas med avocadoröra (lite citron och majonnäs ihopmosat med avocadon). Kaffe med grädde, i lööööv mitt kaffe med grädde!
    avokadoröra blir ju supermums när de är lite för mogna! (för annars föredrar jag ju lite mer fasta)
  • Lady Dahmer
    om det är nån som bor i sthlm så rekommenderar jag "svarta lådan" inne i skrapan. Där köper man protein, kolhydrater och "sallad" var för sig och i tre olika storlekar. (liten, medium, stor) Jag brukar ta en stor protein, ingen kolhydrat och liten sallad. (såsen ingår i proteinet) och det är stora portioner.
  • Lady Dahmer
    Faile skrev 2011-03-02 06:41:40 följande:
    Nåt tips på "riktig" restaurang i sthlm där man enkelt kan äta lchf? Ska ha tjejkväll och vill inte behöva tänka på vad man kan och inte kan äta.
    Nån annan som vet?

Förresten, enligt maken är det dns-problem härifrån till din blogg. Han kommer inte heller in, varken hemifrån eller från jobbet. Ifall du någonsin undrat varför du har så dåligt med läsare från Åland så vet du nu
    nja jag vet fan inte.. går inte ut så ofta... men de flesta restauranger är tillmötesgående. Be om extra sås och sallad till istället och skippa carbsen.

trist med bloggen!
  • Lady Dahmer
    katja74 skrev 2011-03-02 07:08:57 följande:
    Vad äter ni till frukost? Jag har gjort portionsomeletter med bacon, kokt ägg, ost och skinka, men jag behöver lite variation. Hit me!
    äggsallad! (hackat ägg med majonäss och ev. protein nerhackat (typ skinka, räkor, tonfisk)
  • Lady Dahmer

åherregud! Jag har provat pones! Fast jag hade ingen kesella så det blev CF istället.... vad blir det för skillnad?

så två tankar:

1. fy fan vad goda de blir om man kletar en smör-kanel-sötningsmedelsblandning på. (måsta ju prova) Jag ska prova andra varianter. Kanske göra pyttesmå, fylla med smörblandningen och klicka grädde på?

2. jag ska prova att göra en äppel eller hallonpaj. Syndigt fast lite mer lowcarb. MUMS!

• Lady Dahmer
    MrsMurphy skrev 2011-03-02 22:16:39 följande:
    Och jag tillhör kategorien som tror att kroppen inte räknar det precisa antalet kolhydrater, jag tror inte att en sparbössa ligger i matsmältningskanalen och klockar in hur många som passerar. Dock så tror jag att kroppen reagerar hårdare av att få ett större antalkollisar i ett svep vs några då och då. 
    skaldeman brukar säga att det inte är antal gram som är viktigt utan ration fett-kolhydrater-protein som spelar roll.
  • Lady Dahmer
    Lycka 1 skrev 2011-03-03 08:31:56 följande:
    Någon som har recept på fläskpannkaka?

Tänkte göra vanliga pannkakor till barnen ikväll och blev lite sugen själv också.
    Hittade ett paket med fläsk i frysen så jag tänkte prova göra fläskpannkaka i ugnen.
    Men är det någon som har recept på smeten?
    jag hittade på ett eget som är apgott. Man kan säkert peta in mandelmjöl också om man vill, men det blir bra konsistens som det är.

http://ladydahmer.blogg.se/lchf/2009/september/kesopannkaka-a-la-lady-dahmer-eller-oopsie.html

(man kan även mixa keson om man vill ha pankakan fastare)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**