• Sirling

**Den stora feta LCHF-tråden**

Är det någon som kan ge mig Denebolas blogg eller receptet på den där snabba & goda chokladkrämen jag tror kom från henne med grädde, mörk choklad & smör man smälte ihop & som stelnade i kylen. Appen jag samlade favvoreceptet på raderades vid en uppdatering av telefonen...

• Sirling

Japp, eller om någon annan kan det. den som svarar först vinner en plats i mitt hjärta & räddar min middag dessutom!

• Sirling

En liten fråga till er lchf-gurus: Kan man få typ vallningar(värme alltså) när förbränningen är på när man äter lchf? Jag har varit så ruggigt varm ett tag efter maten nu i veckan. Visst jag vet att det är varmt ute, men det här är vad jag tänker mig mer klimakterieaktigt...

• Sirling
    Beckaa skrev 2011-06-09 21:02:55 följande:
    Hur upplevde ni träning när ni gick över på LCHF-kost? Jag blir alldeles matt och kan knappt fortsätta springa efter bara någon kilometer. Jag har läst att det är övergångsbevär, men hur var det för er? Hur länge höll det i? Jag känner mig plötsligt hemsk ovältränad så att säga :)
    Jag hade likadant de första veckorna men nu har det sagt poff och det känns som jag orkar hur mycket som helst helt plötsligt. Jag är mycket piggare i kroppen än jag var när jag åt kolhydratsrikt. Däremot känner jag att jag kan ta ut mig lättare nu, då jag känner att jag bara kan fortsätta och fortsätta. Men sen när jag kommer hem och dagen efter är jag dööödstrött.
  • Sirling
    Kattdamen skrev 2012-05-03 12:10:48 följande:
    Jag har upptäckt något jobbigt.

Jag har märkt ett samband mellan att jag ätit linfrön eller lchfbrödet nystart, och fruktansvärt ont i magen och väldigt illamående. Kommer någon timme efter jag ätit, och håller i sig någon eller några timmar. Blir bättre av microlax lustigt nog.

Är det kolhydraterna och fibrerna som gör det?
    Finns det linfrön i brödet med? Det är ju giftigt om man äter mer än....vad är det nu....en matsked per dag, tror jag?
  • Sirling

Ellaria: Varför åt du inte grillspett med smör och sås?

Har gått ner 3 kg på en månad nu och har minskat mitt midjemått med hela 6 cm, så himla nöjd!  

• Sirling

Jag har tidigare ätit lchf mer strikt och då gått ner 2 kg och sedan tvärstannat. Jag har hört att hypotyreos och insulinresistens kan sätta kroppen på svält lättare och så verkar det vara för mig. Nu har jag kört en sakta övergång där jag slutade äta sötsaker under två veckors tid och sen uteslutit mer och mer kolhydrater. Nu efter 5 veckors tid äter jag följande:

Frukost: Ägglatte

Frukost 2: Äggröra, aioli och tomater

Lunch:    Vanlig kolhydratsrik lasagne

Middag: Kassler med grönsaker a la lchf

Till tv:n: Nötter, nötbollar med frukt eller en clementin.

Denna gång går jag ner ständigt och har gått ner 0.5-1 kg i veckan genom att köra så här. Kanske kommer det vara så att jag inte kommer kunna dra ner kolhydraterna lika mycket som vanliga lchf:arna eller så kommer jag det. Jag låter min kropp tala denna gång och är framför allt väldigt noga att få in mig en hel del av det nyttiga kokosfettet, det sätter sprutt på förbränningen!              

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**