• Sirling

**Den stora feta LCHF-tråden**

Det finns två varianter som är bra på vårt ICA Maxi. Jag blandar det i ägglatten, äggröran och steker typ allt i kokosfett numera.

• Sirling
    Chicky01 skrev 2012-06-03 10:56:21 följande:
    Var hittar man de där nudlarna? Har sett dem på nätet men är det ngn butik somtar in dem?
    Är det shiritakenudlar det gäller och du bor i Stockholm har flera av de välsorterade asiatiska butikerna runt Hötorget dom inne. I andra delar av landet har jag ingen aning. 
  • Sirling
    banantelefon skrev 2012-06-03 13:19:39 följande:
    Är det någon som tränar mycket?
    Jag funderar på om man ska öka kolhydratintaget något vid hård träning eller om det ger ett snabbare resultat på vikten om man har ett "normalt" intag?
    Jag har kört lchf kombinerat med hård träning sedan i tisdags och har fortfarande inte känt av det här som många pratar om, att man blir en smula orkeslös.
    Det känns inte heller som om jag gått in i Ketos.
    Är det något som man gör snabbare vid träning? Jag tänker att man i det fallet bränner kroppens kolhydrater snabbare än om man inte tränar...
    Jag orkar mer på lchf, kan känna mig outtröttbar vissa dagar.
  • Sirling
    Chicky01 skrev 2012-06-03 18:16:22 följande:
    Oh tack för tipset, Sirling! Ska kolla där. Åker Hötorget varje dag! Vad glad jag blir!
    Fint, den där stora i hörnet av Olof Palmes gata/Olofsgatan hade sådana nudlar i källaren sist jag shoppade. 
  • Sirling
    Carrossk skrev 2012-06-03 21:39:33 följande:
    Är nybörjare när det gäller Lchf.. Undrar lite hur ni gör för att få i er c-vitaminer?? Funderar på om man ska ta och köpa till vitamtillskott nämligen..
    Och är det någon annan som känner typ "växt värk" i benen?? Har haft det till och från i någon dag.. Lite skum känsla..
    Det går över, oftast har man det bara under en övergångsfas. Köp magnesiumtillskott om det håller i sig.
  • Sirling
    jenniekk skrev 2012-06-28 22:26:42 följande:
    Tjejer, denna hemska andedräkt!? Vad gör man åt den? Kommer det gå över....?Obestämd

Dagens matintag:

Rysk yoghurt med några hallon

Ett ägg, lite sallad, lite kyckling (köpte sallad ute)

Köttfärsbiffar 2 st och sallad (bortbjuden)      

Vad har ni andra ätit idag?      
    Lite pepparmyntsolja under tungan gör susen för andedräkten!
  • Sirling
    Trollis74 skrev 2012-07-02 11:03:32 följande:
    är det någon mer än jag som misslyckas i bakning/pannkakor med kokosmjöl?
    Varje gång jag har i kokosnötsmjöl så smakar det alltid illa, Min man och son tycker det smakar avskyvärt.
    Är det bara min sort som smakar dåligt? har köpt den på ICA: ekologiskt lowcarbshop.se
    Jag tycker det smakar nått åt salthållet, svårt att beskriva.. men bra smak blir det aldrig.

Jag använder kokosmjöl ibland i pannkakor och bakning, men har inte märkt av någon konstig bismak annat än att det smakar lite kokos så klart. :) Jag har köpt min på någon lchf-nätbutik, minns inte riktigt. Prova annars göra "vanliga" pannkakor med grädde, husk och ägg eller kesoplättar, jag gillar dessa varianter bättre än kokospannkakor.
  • Sirling

Köpte en glassmaskin förra veckan och mums vilken hit! Jag har bara gjort Philadelfiaglassen från 56 kilo-bloggen och ätit med hallon, supergott och kräver bara lite, lite sötning. Perfekt helgextra.

• Sirling

Man vet att man lchf:ar när klicken ishavssallad jag tog till salladen smakar sött som godis...inte gott...

• Sirling

3 dl grädde, 3 äggulor, 120 gr filadelfiaost, vaniljpulver, lite pressad citron & valfri sötning. Jag tar kanske 1-2 msk Ica stevia strö. Servera med hallon till. Räcker som efterätt till 4-6 pers.

• Sirling
    rockmind skrev 2012-07-04 09:04:56 följande:
    Tack Har dock ingen glassmaskin men det borde ju funka att bara vispa ihop och ställa in i frysen några timmar!
    Det går säkerligen bra, se till att den inte ligger för länge, den är nog godare krämig än isig som den nog blir om den fryser helt. 
  • Sirling
    karres skrev 2012-07-05 09:23:09 följande:
    Hallå! Ni som är experter, vad är det vanligaste felet eftersom jag inte går ner? Har ätit lchf i ca en månad. Har gått ner ca 1,5 -2 kg. Tycker tt det är alldeles för lite. Däremot får jag höra lite då och då att det syns att jag har gått ner. Jag känner mig mycket piggare och så men vill naturligtvis gå ner. Jag undviker i princip kolhydrater och äter fett. äter 3 mål per dag och dricker mycket vatten. Hjälp mig innan jag tröttnar ur :(
    Jag går inte heller ner mycket, men på måttbandet syns det fina resulltat. Det tar ibland tid för kroppen innan den blir lugn och trygg med kosten, speciellt om du gjort många dietbyten i ditt liv tidigare. 
  • Sirling
    huldaskarin skrev 2012-07-09 11:54:28 följande:
    Nu gjorde jag slag i saken och bakade rostbrödet som jag hittade här:

vardagfest.blogspot.se/search/label/Recept%20...

Jag hade inget bake pro så jag ökade mängden pofiber  och kokosnötsmjöl med ½ dl vardera. Hoppas det går att äta ändå 
    Det där brödet brukar jag baka med, gott att rosta och i midsomras använde jag det skivat tunnare som botten till en smörgåstårta, kanongott!
  • Sirling
    Shandi skrev 2012-07-09 14:59:28 följande:
    Hej! Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men det är det här med Thin Crisp (lidl) Är det ok eller ej? Det enda jag saknar nämligen är hårdbröd, och dessa är ett underbart substitut! Det känns ju rätt okej att äta men frågan är om de verkligen är det? Äter dem med färskost, avokado och lök....
    You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.

Det finns en del som äter en crisp då & då vet jag. Själv gör jag en sats frökex som blir kanongoda. Receptet hittar du på lchfrecept.com.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**