• P3E

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej alla,

Hoppar in här jag med. Har ätit LCHF till och från sen i augusti, tyvärr har jag trillat av vagnen vid flera tillfällen men nu hoppas jag kunna hålla mig ifrån frestelser. Vet ju att jag mår så mycket bättre av att äta så här plus att jag har ett antal kg som jag vill gå ner.

Har läst igenom tråden och fått mycket tips och ideér, tack för det!

• P3E

Bakade Pones igår och det blev toppen! Har precis ätit räkmacka nåt jag varit sugen på läänge. Så gott!

• P3E

Mmm, avacadoröra lät gott, får nog köpa avacado idag. Här blir det kokta ägg mosade i smör och lite knapperstekt bacon.

• P3E

Ska ha Me&I party imorgon. Nån som har några bra förslag på vad jag kan bjuda på till fikat? Nåt som funkar både till mig och till kolhydratätarna?

• P3E

Det är svårt att äta för mycket fett eftersom man blir illamående (i alla fall jag) dessutom om du inte äter kolhydrater så lagras inte fettet i kroppen då det inte utsöndras nåt insulin som är ett fettinlagrande hormon.

Så ät du smör och grädde tills du känner dig mätt och nöjd. Lyssna på kroppen.

• P3E

Fast om du dricker grädde är det kolhydraterna som du får i dig för mycket av, på 100g grädde är det 3g kollisar på en liter blir det 30g!! Det är mer än min totala dagsranson.

Så du kanske ska vara försiktig med mjölkprodukterna om du är ute efter att gå ner i vikt.

• P3E

Ska gå och lägga mig nu och läsa Matrevolutionen som kom med posten idag Tack (vem det nu var som tipsade)  för tipset om bra pris på CDON!

• P3E

Blandade ihop kokta ägg, knapperstekt bacon, CF och ädelost till en röra och åt till frukost. Mycket gott!

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på att äta resten av dagen, maken är i Indien på jobb, så det är bara jag och barnen och det är lite trist att laga mat till bara oss.

Tips på snabblagad barnvänlig mat mottages tacksamt!

• P3E

Steker pannkakor, ska bli spännande att testa resultatet. Har bara gjort kokospannkakor förut, som jag inte vart jätteförtjust i.
    Till pannkakorna blir det vispad grädde och några halvtinade hallon.

• P3E

Åh, vad mätt jag blev!! Pannkakorna vart toppengoda Även sonen, som kan vara väldigt kinkig, gillade dem.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**