Inlägg från: Prinsessanz |Visa alla inlägg
  • Prinsessanz

**Den stora feta LCHF-tråden**

idag blir det karrekotlett,gräddsås och tomat/gurksallad,gurkvatten till dryck,då gurkan var billig!!

gurkvatten= riven gurka i en kanna.

• Prinsessanz

måste bara dela med mig utav den godaste kladdkakan jag nånsin ätit och den är LCHF!!!

50g smör
    50g 70% choklad ( vi använder pistage chokladen 70%)
    3ägg
    2tsk vaniljpulver.

vispa gulorna +vaniljsockret poröst i en skål.
    vispa vitorna till hårt skum i en annan skål.
    smält chokladen tilsammans med smöret i micron
    vänd ihop gulor+chokladmed ner i vitorna och rör om ordentligt,du behöver INTE vara orolig för att fluffet ska försvinna,när du har rört ordentligt ser smeten ut som chokladmousse!
    häll smeten i runda aluminiumformar (stora)
    grädda i 150grader i 15minuter!

servera med vispad grädde och hallon/blåbärmix som finns att köpa i askar= my good va gott och 100% LCHF.

• Prinsessanz
    Maddisen80 skrev 2011-03-01 15:14:29 följande:
    jag såg på halvåtta hos mig igår ,hon åt enligt lchf och hon redde såsen med philadelphia ost
    går oxå att reda sås om man tillsätter ett ägg sista sekunden,men då måste det bort från värmen DIREKt!
  • Prinsessanz

Maddisen80,dessutom hjälper LCHF mot våra ångestproblem mm,har du märkt det???
    jag är mycket stabilare när jag äter LCHF.

• Prinsessanz
    Maddisen80 skrev 2011-03-01 15:25:19 följande:
    Jo jag är gladare tycker jag , även min sambo tycker  att jag är gladare
    samma här,han slipper mina anfall...
  • Prinsessanz
    stolla skrev 2011-03-01 15:25:46 följande:
    Okej, men det kanske inte blir så bra när man ska värma den i matlådan nästa dag?
    vet inte,men kanske inte...testa! testa hemma inna kanske..
  • Prinsessanz
    Faile skrev 2011-03-01 16:06:35 följande:
    Idag har jag ätit lchf en månad utan att fuska en endaste liten gång. Känns jättebra det här
    grattis!! jag har precis fått in min syster på LCHF och skickar recept till henne hela tiden.
  • Prinsessanz

jag åt precis 2dl turkisk youghurt till frukost!
    ja frukost klockan 16.15,senast jag år var kl 01.00 inatt Cool

• Prinsessanz
    Linda1976 skrev 2011-03-01 16:36:27 följande:
    Synd, för då blir ju lchf lite mer begränsande. Å andra sidan är det ju lättare att gå ner i vikt (oftast) om man skippar mejeri.

Generellt sett så råder jag till att satsa på Havremjölk istället för soja. (kolla här www.oatly.se/Vara-produkter/Products/Oatly-iM.../) 

Havre är betydligt nyttigare än soja - som jag anser är rent av ohälsosamt. kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadI... 
    det där är en sanning med modifikation.
    här har vi INTE haft några problem att gå ner MED mjölk/gräddprodukter.
    alting handlar ju om hur mycket kolhydrater TOTALT man får i sig på en dag!
  • Prinsessanz
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-03-01 19:27:35 följande:
    Funderar på det här med ketos, vad betyder det? och hur vet man om man är "inne i" ketos?
    Kanske har skrivits förklaringar på det tidigare men det är inget jag har sett/hittat :)
    ketos= förbränning
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**