Inlägg från: Prinsessanz |Visa alla inlägg
  • Prinsessanz

**Den stora feta LCHF-tråden**

MrsMurphy skrev 2011-03-04 21:53:32 följande:
    Chokladkaka antagligen ja, men jag trodde det handlade om tårtbotten? Jag kommer servera div smått och gott a la lchf framöver vid fikor. Men på födelsedagskalaset så kommer jag inte ens försöka göra. Hittills så har jag ätit många goda saker, men ärligt ur ett småbarnsperspektiv så  misslyckas jag big time. det går inte hem. 
    så du har provat mitt chokladkaerecept och provat att bjuda på??
  • Prinsessanz
    Linda1976 skrev 2011-03-04 21:41:20 följande:
    Jag tänker inte dra den diskussionen en gång till. Den är för långt ifrån en "vanlig" kaka. Det är inte att prata över huvudet på folk. Punkt. 
    om du säger att receptet på min chokladkaka var Långt ifrån en vanlig kladdkaka,då undrar jag hur din blev,du måste mixtrat med receptet...??
  • Prinsessanz
    jeng skrev 2011-03-04 21:57:17 följande:
    oj, vilken kolhydratbomb sådär mycket kolhydrater tror jag inte jag skulle palla att äta på en och samma gång!
    nej inte specielt mycket olhydrater

1dl grädde= 3g kolhydrater
    1dl mineralvatten= inga kolhydrater
    1dl turkisk yoghurt=3g kolhydrater
    1dl bär= 12g kolhydrater
    --------------------
    18g kolhydrater.
  • Prinsessanz
    katja74 skrev 2011-03-04 21:57:56 följande:
    Men snälla. Tar du det personligt att folk inte väljer att bjuda på ditt recept? Jag förstår inte.
    nej jag tror det personligt när folk säger att det inte går att bjuda på, utan att ha testat at bjuda på det!
  • Prinsessanz
    MrsMurphy skrev 2011-03-04 22:03:39 följande:
    Faktum är att jag får mindre och mindre lust att ens  testa för varje sekund som går. 

Men jag kan konstatera att genom alla tider som jag bakat så har inte bakverk med med choklad med större % gått hem hos barnen, så varför ens försöka.

Det jag framförallt inte förstår är varför jorden går under om man väljer att baka med vanliga produkter en gång om året. Vi lever, vi andas, vi finns, vi är inte döda , vi har överlevt detta.  Det är inte jordens undergång. 
    ok,men skriv då istället att dina barn inte gillar choklad människa!!!
  • Prinsessanz
    missypissy skrev 2011-03-04 22:05:27 följande:
    *vill aldrig mer äta chokladkaka i hela mitt liv*
    nä ingen har tvingat dig,men jag kan nästan lova att du gåt miste om nått GOTT om du inte testar...Cool
  • Prinsessanz
    jeng skrev 2011-03-04 22:05:51 följande:
    18 gram kolhydrater, inte mycket???!!!! jag trodde inte ens att det var så illa faktiskt....
    det är min dagsranson. och jag mår absolut inte bra av att hälla i mig det på en och samma gång! 
    jaha..min ranson ligger nånstans mellan 25-50g kolhydrater/dag.
    ibland äter jag denna till frukost.
  • Prinsessanz
    MrsMurphy skrev 2011-03-04 22:08:45 följande:
    Mina barn älskar choklad! Men inte dessa modeller som vi använder oss av. Skulle jag välja en "sockrigare" så skulle syftet vara kört ändå. Varför inte bara låta de rocka ihop en bomb av godis och sött, vad sjutton, det handlar om barnkalas. 
    ja och barnkalas för mig betyder INTE socker i stora lass och har ALDRIG gjort!!
    men vill du föda upp dina barn på socker så varsågod,men vad gör du här i tråden då? detta är en tråd för oss som äter LCHF..och du verkar inte vara villig och ta in det konceptet till 100%
  • Prinsessanz
    jeng skrev 2011-03-04 22:10:36 följande:
    ??
    du har skrivit flera ggr per dag nu att du har ätit 25 gram per dag i flera år... nu är det 50?

jaja, i vilket fall så skulle jag inte välja att börja min dag på fastande mage med 18 gram kolhydrater. snacka om att trigga blodsockret.... men men, jag väljer inte vad du ska stoppa i dig!
    jag brukar ligga på 25 ja,men vissa dagar lger jag lite högre,beror på mående...
  • Prinsessanz
    mills skrev 2011-03-04 22:09:05 följande:
    Oj jag tror bestämt att den där beryktade kladdkakan skulle kunna starta ett 3:e världskrig...
    hahahahahahahahahaha....
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**