Kaya skrev 2011-03-04 20:44:04 följande:
nassu, jag vet inte alls hur man räknar för jag är helt ny. Men efter vad jag har LÄST de senaste dagarna kan man som nybörjare klara sig hjälpligt utan att räkna exakt hur mycket kolhydrater man får i sig, om man bara ser till att allt man äter ligger på max 5 gram carbs per 100 gram.
Visst var det så?
Lättja, OK, det låter vettigt att äta när man är hungrig, men ärdet inte lite så i början innan man är van att man trots allt måste äta lite "efter klockan"?! Jag tycker flera andra har skrivit ungefär så, att man ändå får se till att äta några gånger per dag fast man inte är hungrig på samma vis?
Jag är ju så "indoktrinerad" på fitnessmat så jag tror ju att min kropp ställer om till "svält" och börjar bryta ner muskler om det går mer än 3-4 timmar mellan måltiderna!!!
K
Jo, den regeln går jag efter. Men skulle vilja se ungefär hur många det blir /dag :)
och då någon sa att om man vill vara strikt så ska man hålla sej på 2dl mejeriprod./dag. DET känns lite knepigt... grädde går ju åt rätt mycket, ost och ev. turkisk youhurt och nu har jag blivit lite försiktig med allt det där och tycker allt bara känns lite knepigt :)