• nassu

**Den stora feta LCHF-tråden**

Sofiaochjonas skrev 2011-03-12 19:42:06 följande:
    Vad tror ni om att vispa grädde, och blanda med tinade hallon, lite vaniljpulver och lite sukrin? Skulle det kunna bli gott till kvällen? =)
    De e min favorit!!!
  • nassu

Hm.. jag brukar laga rätt liten portion så jag höftar och det blir inte mer än typ en nypa av var.. tror jag :)

• nassu

Gomårrån!

Sitter vid frukostbordet med en kopp kaffe med äggmjölk i! Första gången.... det här trodde jag inte om mej själv :D

• nassu

Jag googlade äggmjölk och fick fram detta recpt frånn en blogg.

Äggmjölk:
    2 ägg

25-50g smör/bregott eller cocosfett (från hälsokost)
    2-4dl kokande vatten

Smaken kan varieras med vaniljarom, kanel, kardemumma, kakao eller ngt annat fyndigt! En eller flera smaker kan blandas i samtidigt...

Blanda med mixerstav and enjoy!!! Den kan drickas som är eller sparas i en kanna i kylen för att ha i kaffe istället för mjölk.

Faktiskt gott!! Blev förvånad själv :)

• nassu

En nybörjar fråga:

Jag håller lite koll på maten min genom matdagboken.se... och såg just att jag hade överskridit mitt inatg med över 600kcal. Behöver man inte alls hålla koll på kalorierna med LCHF? Har idag hållt mej på 10kolisar dock, vilket ju borde vara bra.... eller ????

• nassu

Enligt  matdagboken borde jag ha ett intag på 1900 men idag då har jag ätit  2573kcal. Ganska mycket, men om det är som du säger så borde jag ju kunna gå ner i vikt ändå. Så KETOS har inget med mina höga kcal-värden att göra, eller?! har nu kört lchf 17dar och hållt mej lågt i kolisar/dag men känner ingen metallsmak i munnen!

• nassu
    Faile skrev 2011-03-13 21:14:18 följande:
    Matdagboken är väl främst gjord för lågkaloridiet. så därför står kcal listat. Vissa som äter lchf räknar även kalorier, men det tycker jag verkar onödigt innan man vet om det funkar så som det är tänkt att funka. Alltså hålla koll på kollisarna och i övrigt äta sig mätt när man är hungrig, oavsett kcal
    Sluta jiddra, börja trolla!

Oki! Då ska jag försöka fortsätta som jag gjort hittills :) Tack!
  • nassu

Kan man äta FÖR mycket fett per måltid? känner att ja fokuserar rätt mycke på fettet..
    ex. lunchen ida: Kycklingfilé i grädd-ostsås och 2 ostskivor ovanpå, lite keso, lite salladsblad och ett ägg.

Är det här en ok lunch ?*? Kan någon kommentera snälla. :)

• nassu
    Kaya skrev 2011-03-16 11:48:38 följande:
    TACK ofrivilligbonusmamma!!! Det såg gott ut, det måste jag testa!

Undrar bara om det fattas en sak i receptet, ska inte pizzan tillbaka in i ugnen en stund till när man har lagt på alla toppings? verkar konstigt annars... hmmm, jag får prova mig fram!

K
    Jag brukar baka det recpetet oxå, från bloggen. SUPER SUPER gott!! och jo, bottnet först i ugnen och sedan ingredienserna på :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**