• Hanniz

**Den stora feta LCHF-tråden**

Får man hoppa in med en fråga här, även om jag inte skrivit tidigare?

Äter ni frukost, lunch och middag även om ni inte är hungriga?

Vaknade imorse och kände inget sug efter något att äta. Är fortfarande inte hungrig men tänkte äta lunch om någon timme.

Äter ni bara när ni är hungriga eller håller ni på att äta med jämna mellanrum?

Började med LCHF ordentligt i måndags.

• Hanniz

Vi ska äta fläskkotlett med ugnsbakade grönsaker (broccoli, blomkål, paprika, lök, vitlök) och bearnaisesås.

• Hanniz

Sitter vid en trög dator som inte vill låta mig bläddra tillbaka i tråden så;

Ischoklad - var det 200 gram choklad och 100 gram kokosfett?

• Hanniz

Hej hopp!

Jag vill också gärna vara med här! Vilken supertråd!

Började med LCHF i måndag, tycker än så länge att det funkar väldigt bra. Min craving har alltid varit coca cola, så om någon dag eller då antar jsg att huvudvärken kommet då kroppen av van vid cola då och då.

Har ett ANTAL kilon (mest från graviditeter att gå ner) och så vill jag bli av med sockersuget.

Ska bli skönt att komma igång!

• Hanniz

Ang bearnaisesås. Jsg har ett jätteenkelt recept, som vi gör ofta!

Inget som behöver reduceras osv utan bara att röra ihop.

Lägger in receptet där jsg sitter vid datorn.

• Hanniz

Standby - jag har ett supergott recept på fröknäcke på min blogg.

Bloggar och både LCHF-mat och "vanligt". Har bara varit igång två veckor, men kika gärna;

www.allagodating.se

• Hanniz

Hej!

Inne på andra veckan LCHF nu, känns skönt i kroppen!

Sitter vid en seeeeeg telefon just nu men känns detta som en ok dag? (kolhydratsmässigt exempelvis)

Frukost: 2 stekta ägg. Te med kokosfett.

Lunch; kycklingfilé med bearnaisesås

Middag; hemgjorda köttbullar (färs, 2 msk grädde, en lök, ägg, kryddor), 5 skivor bacon, 30 gram röd paprika, bearnaisesås

Så skönt att helt slippa hungerkänsla mellan målen! Har inte "behövt" småäta ngt sen jsg började! Skönt!

Varit ute och gått flera timmar idag - skönt det också :)

• Hanniz

Jag måste fråga - ikväll fryser jag något enormt, ända ut i fingerspetsarna...

Har det med LCHF att göra?

• Hanniz

Jag känner att jsg måste be om råd efter att ha läst om alla som går ner 2-3 kilon i veckan. Jag behöver lite pepp känner jag!

Började med LCHF i måndags förra veckan och har gått ner 0,9 kg.

Jag tycker att jag försöker vara strikt, gör jag något fel när jsg inte går ner mer?

Tycker att jag alltid håller mig mätt, och äter tills jsg blir mätt vid varje mål.

Idag kommer dagen se ut som följande;

F; äggröra (3 ägg, 3 msk grädde) och 4 skivor bacon

L; kycklingfilé samt några köttbullar och Bea

M; helstekt kyckling med en klick blomkålsmos och kanske 1 dl gräddsås

Vad gör jag för fel? Eller så ska jsg bara sluta jämföra mig med andra.... Tror allt bara gått en vecka, men man blir lätt otålig :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**