**Den stora feta LCHF-tråden**
Ja grundreceptet är från Åse, men jag varierade med lite andra nötter/frön - super!
Ja grundreceptet är från Åse, men jag varierade med lite andra nötter/frön - super!
Jag har gjort tunna revben mer coleslaw idag, så otroligt gott!
Ninis, hoppas att du får all hjälp du behöver! Va rädd om dig!!
Åh känns verkligen som att jag ätit för mkt idag.... Åt sallad med Bea och fläskfilé till lunchen - jättegott och lagom. Sen nät barnen skulle äta mellanmål åt jag hallon med vispad grädde och nu mår jag illa.
Var nog mätt redan från början
När jag gör LCHF-pannacotta gör jag ofta med vaniljsmak. Ikväll ska göra en varm bärkompott till när vi äter vår
Gjort köttfärs-och blomkålgratäng till lunch - mkt gott!
Wihooo!
-1,8 denna veckan! Nu har jag bara 0.8 kg kvar till mitt första delmål då jag gått ner 15 kg!
Är det ngn som har koll på hur grapefrukt är för LCHF? Att det är frukt vet jag ju men att äta en halv (i klyftor) nån gång till frukost - är det enbart dåligt eller är det bra med c-vitaminen?
Föll tillbaka i gammalt mönster en och en halv vecka (kolhydrater, socker osv) vilket gav en viktuppgång på 2,5 kilo. Nya p-piller, trötthet och sånt spelade in men nu är jag till baka och köer stenhårt sen i måndags.
Så skönt! Invägning imorgon, får väl se om jag lyckats skrämma bort några av de nyligen tillagda kilona. :)
YES, -2,8 kg denna vecka! Borta är extrakilona och jag har lyckats nå mitt första mål som är -15 kg!
Glad! :)
Köpte färsk grön sparris idag. Något tips på vad jag kan göra med den?
Baconlindad sparris låter ju super! Steker ni hela bunten eller steker ni separat och sen rullar, och bryner?
Vi firar mors dag med efterrätt och god middag. Har precis satt in en vanilj-och hallonparfait i frysen
Läser och läser men var länge sen jag skrev. Äter ganska liberalt just nu men tappar hyfsat i vikt ändå. Varit mer strikt den här veckan, får se vad vågen visar imorgon
Till helgen blir det kanske något avsteg då jag och maken ska ha barnfri helg - lunch, middag, hotellnatt, Diggiloo i Halmstad och lite shopping. Välbehövligt!
Yes, -2,9 denna vecka!
Dricker mest vatten och te, annars cola zero.
Idag gjorde jag zucchini-baguetter som jag fyllda med skinka och grönsaker, kanon att ha med till stranden idag!
Har en supergod kyckling-och grönsaksgratäng med ost Ich bacon jag brukar göra. Så gott!
Jag och barnen är på resande fot och är hos mina föräldrar hela veckan. Åt glass igår men annars funkar det helt ok eftersom att föräldrarna också äter lchf. Ska strax lchf-baka - släktbesök ikväll. Mintkaka och en liten småkaka ska jag försöka få ihop :)
Nej förlåt, inte lchf-bacon. Det skulle stå ost OCH bacon men slant visst på telefonen :)
Idag visade vågen -20,3 kg! SÅ skönt!
Jag är lite nyfiken på att testa godkända nudlar. Var köper ni era?