• latlisa

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej, är också ny på det här, men kör någon blandning mellan gi och lchf, har svårt att för ägg på morgonen, tänker därför dricka smootihe på morgonen med bär, en skvätt vispgrädde, en skvätt mjölk och lite vanilyoggi, det är säkert inte helt bra men bättre än mackor och flingor resonerar jag, eller vad tror ni?

• latlisa

Om ni ska ut och grilla med barnen i skogen, vad tar man med sig då?

• latlisa

Kan någon förklara skillnaden på gi och lchf på ett enkelt sätt?'
    Väger och mäter ni maten eller ni bara käkar på? Skrattande
    Är det ok att äta tex lök och morötter?

Varför turkisk yoggi, är det för att den är fetare?

Många frågor men hoppas på svar.         

• latlisa

Läste nu att röda grönsaker inte är bra, varför då? Och hur var det med morötterna, tänkte lite dippa till, är det ok med gräddfil och typ estrellas dipmix?

• latlisa
    astro skrev 2012-01-05 00:01:48 följande:
    Makrill och kokt ägg är en dunderfrukost!

Smoothie fungerar avgjort bättre som mellis eller kvällsgodis.

Det är lättast att hålla LCHF om tillgången på "småmat" är god, t ex oliver, ostkuber, frysta köttfärsbiffar som man kan micra lite snabbt, makrill, hårdkokta ägg, kall kyckling, lax ...

Jag har svårt att äta ägg i alla dess former till frukost, samma med bacon och makrill, och har därför också druckit smoothie på morgonen på hallon, en halv dl mellanmjölk, vispgrädde och vaniljyoggi, är det bättre att öka på grädden och skippa yoggin?
  • latlisa
    Mandel skrev 2012-01-03 18:22:33 följande:
    Grillkorvar ifrån Lidl.
    Märket twix eller liknade. Finns rökta grillkorvar som ser ut som vanliga hotdogs som är 2g/100 och jag har för mig att korven vägde max 50g styck.
    Ett rött paket!

Och inget bröd Gråter
  • latlisa

Ätit kolhydratfattigt i 6 dagar nu, märker ingenting varken på humöret eller ketos, vad det nu har för känningar Glad
    Stack till Clas olsson och köpte en ny våg och vi packade upp den där och provade den (min ene son) och när jag ska väga mig - stendöd Förvånad blir att åka förbi där imorgon igen, är lite nyfiken på om det har hänt något!!  

• latlisa

Är det bättre att äta plättar med grädde o bär på morgonen än smotihe?

• latlisa

Jag hittade ett recept på kokosplättar som jag tänkte prova, det stod att man skulle mixa kokosflingor till mjöl, är det ok eller det finns särskilt mjöl, likadant med mandelmjöl, är det mandel som man maler?

• latlisa

Med risk att bli tjatig om mina kokosplättar, måste man mixa flingorna till mjöl eller det går att använda dom som det är?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**