Det är många som har svårt att skippa vågen. Men två veckor är verkligen ingen tid alls.
Det beror väl på hur liberal man är men jag ogillar faktiskt din frukost. Kokos-o-mandelplättar är oftast rätt ok, men lite väl kolhydratrikt för en frukost. Släng på jordgubbar och grädde också och du ger dig själv en dålig start. I synnerhet är detta viktigt när man bytt till LCHF nyligen.
tveksamma rätter, sådana som innehåller mer än 7 gr/kh, ska ligga sist på dagen. Som frukost är det klart olämpligt.
Jag skulle rekommendera att du läser på om principerna bakom LCHF. Det är inte bara
vad man äter utan också när. Skaldemans böcker är bäst (IMHO).
Och ja, man kan äta för mycket grönsaker. Om du äter dig mätt på grönt får du i dig för lite fett och proteiner. Huvuddelen av måltiden ska vara kött/fågel/fisk/ägg/ost, alltid
Åh det var synd, får väl tvinga i mig ägg och bacon i fortsättningen

men jag tänkte att det var mer lunch än frukost....
latlisa skrev 2012-01-14 12:04:59 följande:
2 veckor idag, och inte har det hänt mycket på vågen inte

Nu vet jag att man inte ska stirra sig blind på siffror, men jag är utav den sorten!!
Det positiva är att jag inte är så gasig o svullen.
Till frukost idag blev det kokos o mandelplättar, tog i en nypa vaniljpulver och då försvann äggsmaken.
Till det hade jag jordgubbar och grädde och det är väl en ok måltid?
En annan fundering jag har är om man kan äta för mycket grönsaker?
Läser den här tråden flera gånger varje dag men skriver inte så mycket, men man får flera bra tips och råd som man kan ta till sig!!
Ett stort grattis till alla som har lyckats att gå ner, men det är inte utan att man känner sig lite avis
Ha en bra dag alla där ute i solen!!!