Inlägg från: Tiger Af Lilja |Visa alla inlägg
  • Tiger Af Lilja

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hallå vad härligt att få titta in igen :)

Den här tråden hängde jag i innan jag blev med barn.
    Nu har jag fött och min bebis är nu 6 veckor och jag tjockare än jag någonsin varit.
    Jag kunde inte äta LCHF under grav då jag spydde av det.

Jag gick upp över 30 kg varav 12 är borta, så nu har jag minst 20 kg bort, plus 10 extra efter 20 kgs målet.

Ja så imorgon sätter jag igång.
    Jag ammar, så jag kan inte börja strikt, utan mer extra grönsaker och någon frukt i veckan.
    Kommer även äta fiberhavregrynsgröt på morgonen.
    Jag börjar så och går över till strikt efter amningen hade jag tänkt.

• Tiger Af Lilja
    astro skrev 2012-01-01 22:45:35 följande:
    Lycka till!

Fast ... måste du börja dagen med gryn? Det låter inte som någon vidare strålande idé, då får du ju ojämnt blodsocker redan i starten så att säga.
    Är det inte bättre att äta gröten på kvällen? 
    Ja du har nog rätt gröt på kvällen och rivstart på morgonen.. :)  kan man ta a-fil till frukost 1 dl?
  • Tiger Af Lilja
    astro skrev 2012-01-01 23:11:22 följande:
    Kan, kan man väl. Men bäst är nog att ladda med en fet och/eller proteinrik frukost, typ ägg, tonfisk, kyckling, makrill, lax, ost. Om du vill kan du ju dricka din fil till.
    Mums, det bli kanon det ..är peppad!
  • Tiger Af Lilja

Idag började jag då min frukost blev brännvinsost den är fet med rökt lax som också är bra fetter i.
    Nu blir det ägglunch.
    Känns kanon.
    Kommer dok fortsätta med fiberhavregrynsgröten på kvällen eftersom jag ammar.

Vi märker ju om det blir resultat av detta..
    Har gått en med LCHF tidigare även om jag ej ätit superstrikt (tex ätit mörk choklad ibland)

• Tiger Af Lilja

Är på dag 3, varit skakis i kropp men duktig..
    Gått ner 1,5 kg sen Måndags och då äter jag ändå havregrynsgröten varje kväll.
    På BVC sa dom inget dåligt om att jag bytt kost! :)

Inget sötsug alls, än.

• Tiger Af Lilja
    Hoppet 3 skrev 2012-01-04 16:48:55 följande:
    Bebben84:

Skulle oxå vilja gå ner en del. Jag vägde med mina 175 cm 63 kg när för 20 år sedan.... Hihi. 68 är ok för mig. Ska försöka nå de till 1 juli. Delmål 71 till 1 mars. Får motionera för att nå resultatet annars funkar de nog inte. Powerwalks står på schemat
    Promenader är sååå bra i kombi med LCHF, var ute idag med vagnen så skönt..
  • Tiger Af Lilja
    linelullan skrev 2012-01-04 18:22:06 följande:
    Jäkla skit socker! Jag är så arg på mig själv! Mitt sockersug har tagit ett järngrepp om mig och vägrar släppa taget! Och idag föll jag stenhårt! Åt semlor idag.
    Upp i sadeln igen. Jag vet inte hur ajg ska bete mig på Söndag då min mamma har födelsedagskalas.. åhh hennes tårtor är svåra att motstå.
  • Tiger Af Lilja
    kokos skrev 2012-01-05 15:34:19 följande:
    Man ska ju undvika socker. Kan man ha något annat i kaffet så det blir lite sött iallafall? Annars får jag nog lägga kaffet på hyllan Skäms
    Grädde? Det brukar smaka sötare ju längre man ätit lchf..
  • Tiger Af Lilja
    Fy sjutton vad taggad jag är!!!!!
    Har gått ner 2,5 kg sedan måndag..

Mår så underbart!...
    Just nu har jag lagat biffar serverar dom med broccoli och gräddsås!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**