**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag har själv gjort lchf snickers som jag hade och åt på tårtkalas idag.. :)
Mums!
Jag har själv gjort lchf snickers som jag hade och åt på tårtkalas idag.. :)
Mums!
Första veckan avklarad trots att jag inte äter nollat med kollisar (ammar) har jag gått ner 3,5 kg.
Äter kanske runt 30-50 g kolhydrater per dag ibland mindre!
- 6 cm runt höft/rumpa
-5 cm runt midja
Nu har jag varit igång 2 veckor ca, åt innan havregrynsgröt varje kväll för jag ammar, men märker mer och mer hur jag minskar på kolhydraterna utan att jag egentligen tänkt på det..
Nu äter jag kanske gröt 1-2 /vecka.. sen övrigt strikt LCHF.
Har nu gått ner 4,5 kg på 2 veckor så det är ju fantastiskt..
Då kan ju lchf hatarna hata mer då eftersom jag gått ner 7 kg på 3 veckor och är piggare än någonsin och gladare..
Gourme är ordet..
Har ätit i 6 veckor..
Gått ner 7 kg..
Fuskade i helgen med 70% choklad och naturgodis, vågen står stilla..
Hoppas på det bästa snart igen..
Har inga problem utan bröd, potatis osv..
Äter mest oliver, ost, kött/fisk/fågel, ibland grädde i kaffet och mest broccoli till varmrätter!
Och alltid äkta smör.
Pannkakor av fiberhusk+vatten+smör osv..
Och det har funkat bra, dessvärre dricker jag dåligt med vatten så det får bli skärpning.
Och mina portioner är minismå, ingen storätar aptit längre :/
Har beställt mandelmjöl nu, så jag kan gör "bröd".
Hallå! Här har jag inte skrivit på ett bra tag.
Men jag har ätit strikt Lchf sen 2 januari och numera mer jägarkost ( även nollat mejeriprodukterna).
HAr totalt gått ner 12 kg sen 2/1..
Mår bra, är pigg trots att jag ammar, pojken min är mätt glad, pigg och belåten och går upp i vikt.
Har börjat läsa Matrevolutionen skriven av kostdoktorn ( Andreas Eenfeldt), rekommenderas starkt!
Använder mig av mandelmjöl och fiberhusk till mina "bröd" och "pannkakor".
Rapsolja som fett. Anledningen till att jag nollat mejeriprodukterna är främst för sonen utreds för komjölksallergi! Men tycker det gav en skjuts i viktnedgången.
Har fuskat 1 gång emd lösgodis och dagen efter mådde jag så dåligt med migrän och illamående, en ritkig sockerbakismälla, aldri aldrig mer.
Dessutom är jag numera "allergisk" mot 86% choklad mår illa om jag äter det också, så jag trivs bäst helt utan sött! Kan äta äpple och morot någon gång istället :)
Tycker verkligen jag fokusera mer på hälsan nu än viktnedgången, det har bara blivit så helt enkelt.. viktnedgången är bara ett enormt plus!
Tillbaka..
Har fuskat rejält hela juni.
Innan dess körde jag strikt och har totalt gått ner 35 kg..
Nu har jag dock lagt på mig 3 kg under semesterns fusk.
Usch.
Började träna igen idag, och ska från med denna timma köra vidare på lchf..
Längtar tills sockerabstinensen lagt sig om nån vecka eller så..
Hallå
Jag har ätit lchf i åratal från och till.
Jag fick barn nov 2011 och började 1 Januari äta lchf igen. Sen började jag jobba i juni, och föll i kolhydrat och kakträsket på jobbet, sen har det hållit i sig
Nu har jag ätit ganska strikt sen onsdags,med vitlöksbiffar eller lax+ smör och ost till lunch samt middag och en morot om dagen som mellanmål. Ägg också till frukost.
Dricker en liten kopp varm choklad med grädde+kakao+vaniljpulver om chokladsuget kommer. Men det har bara hänt 2 gånger.
Jag har tappat 3 kg..gick ju upp 7 kg i sommar :( så himla tråkigt, men man får skylla sig själv. Min mage var kaos och svullen hela tiden. Så jag kände en så stark längtan efter lchf..
jag måste alltid äta superstrikt i början annars får jag inte kicken, hade sockeravgiftningen i fredags och skakade och mådde pyton. nu har jag fått super energi igen.
Man blir peppad att läsa när andra som äter lchf mår bättre, blir smalare osv..
Nu har jag ätit lchf en vecka. -4 kg och redan smalare runt om..
skönt ..äntligen blir man av med sommarkilona.
Jag äter lchf , men är troligen gravid..vill fortsätta äta. Någon som vet var man finner bra info om det eller själv äter det under graviditet?
Jag har gått ner 10 kg sen sep..
Men nu står det still vill gå ner minst 10 till..
Jag äter strikt, tränar.
Äter jag för lite fett kanske..
Tack för svar, jag äter knappt mejeriprodukter alls, men jag minskat på jordnötterna och osten iaf sen igår, jag svällde upp under kvällen sen var jag megatorr i munnen, idag väger jag mindre igen nu går det neråt. Och jag ser slankare ut, inte pluffsig som med all vätska igår. Kom på att jag fuskade ju en lussebulle i söndags kanske det var boven?
I juni vägde jag 66 kg, sen blev det stress på jobbet och jag fuskade hela somamren, gick upp. Jag vägde 74,5 kg i september nu väger jag 64,4 kg :O.'Målet är att nå mina ungdomskilon när jag var 18 år och inga barn hade än, 55 kg.
Jag är inte sugen på något av all "skit" som finns i skåpen hemma, jag ligger i skilsmääsa dessutom, så jag tränar som en tok för att få bort min frustration, och aptiten är nollad, men äter det jag måste så att säga.
Förr i kolhydratträsket hade jag tröstätit vid det här laget! Hur som helst när han flyttat ut slipper jag allt hans snask som han har i skåpen ;)
Jag måste säga att jag äter LCHF som livsstil, MEN har fuskat 1 månads tid nu, för att testa reaktionerna i kroppen.
Följande blev.
Förstoppad.
Ont i magen.
Svullen.
Trött och ilsken.
konstant hungrig.
Igår började jag äta som vanligt igen LCHf alltså :) Visst erkänenr , ibland slinekr det ner en glass eller bulle. men inte ofta.
Misstänker jag är gravid med tredje barnet också ( ej testat än), och tänker äta LCHF under denna graviditet ( gjorde jag inte med mina två andra barn, resulterade i 30+ viktuppgång och blev en strandad val svullen och trött)
Och just det fick med mannen att börja äta LCHF igår :) hehe hans mage började bli liiite för ehm mycket :)
Så imorse hade han stekt en matlåda till jobbet me dbacon och ägg duktig av han att verkligen göra slag i saken för han är verkligen en onyttig människa annars.