• Eber

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tänkte börja med lhcf imorgon... Tänkte kolla med er hur noga ni är med tex vitlök, basilika mm som är gott att krydda med, men innehåller kolhydrater?? Undviker ni det, eller tänker ni att man ändå använder såpass lite i maten?

• Eber

Tack för ditt svar, Glass!
    Tänkte också kolla om det är någon mer som är vegetarian och äter enligt lchf? (jag äter ägg) det känns som att det är svårast att undvika bönor och linser...

• Eber

Huldaskarin! Tycker du att det funkar bra? Äter du soja/quorn produkter? Svårt att veta hur noga man ska vara :/ man vill ju gå ner i vikt men ändå kunna äta det...

• Eber

Bör man räkna kalorier man stoppar i sig eller går man ner ändå?? Lite svårt att veta hur mycket man behöver eftersom jag helammar, och det vill jag fortsätta göra ett tag :) sen en till nybörjarfråga, hur länge dröjer det för kroppen att göra sig av med de gamla kolhydraterna?

• Eber

Huldaskarin! Tack då vet jag... Har svårt att gå ner under amningen... Men värt att prova, annars får jag räkna sen efteråt:))

• Eber

Jag får inte ihop en grej: jag har appen som heter lchf tabellen, kanon bara att söka på livsmedel så är det grönt kan man äta det, rött ska man inte äta och gult är ok ibland, men på nötter så står det grönt, MEN det innehåller kolhydrater?? Jag får inte ihop detta? nån som vet hur det hänger ihop??

• Eber

Vad är skillnaden mellan vanligt lchf och fakir?

• Eber

Jaha, inget för vegetarianer då ;)) tack för svaret

• Eber

Är ju nybörjare å vegetarian, så jag undrar vad ni tycker om detta under en dag?
    Turkisk yoghurt med lite nötter och riven kokos. Grekisk sallad med massa fetaost, pinje och oliver. Omelett med grädde zuccini purjo och feta. Hade också ostgratinerad broccoli? Låter det ok?

• Eber

Jag tänkte göra egen glass i maskin, vad tror ni om detta: turkisk yoghurt med kokosflingor och frysa in... Sen en sats med grädde, äggulor vaniljpulver och ev hackade valnötter... Vad tror ni??

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**