• Eber

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har förstått det som att kokos är ok, utom mjölken som är inuti nöten...

• Eber

Hej!! Jag började med lchf i måndags och vågen visar -4 kg!! Vet att det är mest vatten men det känns såå bra, är på inskrivnings vikten med senaste barnet... Nu ska jag göra lite glass i värmen, hoppas ni har det bra :) ps en fråga, om man ska göra rabarberpaj, vad kan mat använda istället för potatismjöl?

• Eber

Ni duktiga här inne, började med lchf förra måndagen äter dock nötter pga att jag helammar... Men idag mår jag så illa åt ett kokt ägg till frukost som jag tvingade ner, nu gjorde jag pannkaka åt med keso 3 tuggor gick bra sen kommer illamåndet igen å orkar inte äta... Det känns som att jag behöver maten för att producera mjölk till lillan... Vad tror ni illamåendet beror på?

• Eber

Har inte skrivit på ett tag... I lördags åt jag vanlig mat å tårta på studentskiva, detta efter en månad på lchf! Fy 17 vilket magknip jag hade, höll i sig i 2 dagar... Men vikten fortsatte neråt iaf så nu har jag gått ner 8 kg, och väger mindre än på inskrivningen med dottern som är 3,5 månader :)) ca 10 kg kvar, jag hoppas att det försvinner innan sista augusti när det är dags för dop ;)

• Eber

Ellaria; jag äter inte mycket mer... Frukost ett kokt ägg, en espresso med lite grädde. Lunch blir ca 14-15 tiden lite grönsaker eller omelett ibland fisk. På kvällen blir det lite lchf plättar ibland smörgås om det finns hemma! Är inte hungrig mer än så, och dessutom ammar jag! Och det funkar fint...

• Eber

Hanniz jag ammar, men äter inte strikt... På kostdoktorns hemsida står det att man inte ska äta strikt, utan försöka få i sig långsamma kolhydrater till viss del... Det jag har gjort är att äta mera nötter :) och unnat mig mycket grönsaker utan att räkna hur mycket kollisar de innehåller.

• Eber

Krambjörn, svårt att säga jag gick ner ca 10kg på den tiden, MEN då ammar jag! Och jag slutade med kollisar från en dag till nästa, fuskade inget på 8 veckor

• Eber

Frukt är inte lchf! Till salladen bör du ha mer fett, man går inte ner genom att minska på fettet... Ett tips är osttärningar i salladen:))

• Eber

Jaha;)) då förstår jag... Vill du börja med lchf?

• Eber

Martina, kanske... Om jag ätit socker så får jag riktig baksmälla på morgonen... Huvudvärk illamående. Efter att jag fått i mig socker så får jag ont i magen, och den blir riktigt kass ://

• Eber

Glassen himmelsk röra är sååå god!! Smakar riktig glass:) även smörkola är helt ok men inte så söt...

• Eber

Hej!! Är det någon som vet vilket rödvin som är mest "ok"?
    Det är till min vän, som kör lchf:)

Jag ammar än och har nu gått ner 12,5 :) egentligen har jag5,5 kg kvar men är ändå nöjd 164 cm och 60,3 kg...

• Eber

Boost, idag har det nästan blivit så för mig! Drack kaffe med grädde och kokt ägg kl 10, sen kokt ägg kl 13 och riktig mat vi 17,30 men har inte känt någon hunger ändå :)

• Eber

Man ska inte äta strikt när man ammar enligt kostdoktorn! Men man ska välja långsamma kolhydrater... Jag ammar och det funkar bra, lillan tyckte inte mjölken var lika söt å god, men nu har hon vant sig och äter på bra :)

Nu har jag kommit under 60 kg! Känns sååå bra :))

• Eber

Leende guldbruna min dag brukar se ut såhär: frukost kokt ägg kaffe med skvätt grädde eller turkisk yoghurt med hackade mandlar linfrön och psylliumfrön.

Lunch sallad eller omelett! I salladen brukar jag ha osttärningar.

Middag blir "vanlig mat" fast utan pasta/potatis/ris! Tex korvstroganoff köttfärssås osv brukar ha blomkål/broccoli till! Äter ej kvällsmat då jag inte blir hungrig! Är jag hungrig mellan maten äter jag en liten näve mandlar eller nån ruta mörk choklad till kaffet på dan:)

Det funkar bra för mig, är inte hungrig och har gått ner 13 kg sen i maj :))

• Eber

Nja, jag är inte hungrig mer än så... Omeletten gör jag på 1-2 ägg äter gärna keso till! 1,5 dl köttfärssås är lagom eller 1 quorn filé, eller 2 korvar. Är vegetarian så köttfärsen är egentligen quornfärs ;)

• Eber

Leende guldbruna: jag märkte att även min mjölk blev fetare, så liten var mätt längre mellan amningarna:) så du inte ger upp och tror att bebis är hungrig:)

• Eber

Agnes mamma: jag har hållit på sedan slutet på maj! Har gått ner ca 13kg, har ca 4 kvar, men är egentligen nöjd ändå nu :)

• Eber

Isabella c linfrön är bra! Men tror det står på paketet att man ska äta Max 1 msk per dag? Är inte bra att överkonsumera

• Eber

Jag har bakat en cheesecake som är supergod! Mandelbotten, färskost mm om ni googlar på lchf cheesecake så är det ett norskt recept, men jag hade i citronskal och saften i första lagret! Den blev kanon, smakade riktig cheesecake:))

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**