Inlägg från: mammelie1891 |Visa alla inlägg
  • mammelie1891

**Den stora feta LCHF-tråden**

Heeeej!!

Jag började med lchf igår! Har hört att det ska hjälpa mot fibromylagi. Att jag sen kanske tappar nåt kilo gör ju liksom inget. Kommer följa tråden SLAVISKT nu så jag får lära mig alla tips. Så kom igen, överös mig med tips på hur jag lättast kommer igång, små tips som får kilona att rasa fortare osv osv. Vill veta AAAALLLTT!!

• mammelie1891
    sara1981 skrev 2012-03-16 07:43:48 följande:
    Mitt tips är att göra det enkelt från början, välj livsmedel som innehåller mindre än 5% kolhydrater.
    Sen får man ändra längre fram om man inte får de resultat man är ute efter. :)
    Lycka till!
    Ok, tack!

Vad är det för kokosfett några har i kaffet? Är det i stället för grädde? Funkar sånt vanligt man köper på Willys typ? Som man har i ischoklad?

varför fastar man? Hur länge gör ni det och vad får ni stoppa i er?

Vad glad jag är att jag hittade er, men synd om er, jag har så många frågor..
  • mammelie1891
    Carolinalovetobias skrev 2012-03-16 08:27:41 följande:
    Grattis =)

Kokosfett har man för att de ökar förbränningen + mättnadskänsla. Jag har både kokosfett+grädde men vissa tar kokosfett ist för grädde.
    Den köper du inte i vanliga affären utan den på hälsokosten. De är inte framställda på samma sätt.

Vi fastar för att gå ner i vikt å öka förbränningen å att de är naturligt för kroppen att fasta ibland. Läs mer här:
    lchfklubben.se/healthandscience/om-periodisk-...

Fastar sj för första ggr nu å snart fastat i 36h å de går så jävla bra, helt sjukt bra faktiskt =)
    Tack för dina svar!
    Kul att det går så bra för dig att fasta, det ska jag oxå testa längre fram.

Måste man äta några vitamintillskott när man äter lchf-kost? Typ ACO kvinna eller så?
    Är det någon som märkt nån skillnad på pms besvär eller dyl?

har även börjat blogga om min resa, är inte så duktig på det där med bloggar, men om nån vill kika in o sen ge mig lite feedback så skulle jag bli jätteglad.  Hoppas verkligen att min fibro försvinner!
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/ där läste jag endel om det.
  • mammelie1891
    Martina 76 skrev 2012-03-16 08:44:42 följande:
    Du behöver inte äta några andra vitamintillskott än du gjort tidigare. Man äter oftast mer grönsaker som LCHFare. Dock behöver ju alla D-vitamin på vinterhalvåret och Omega3 om du inte äter mycket fisk. Men som sagt, det gäller ju alla oavsett kosthållning.
    Jag äter inga vitamintillskott idag, har inte tagit så bra hand om mig själv de senaste 6-7 åren. Fisk äter jag, lax flera gånger i veckan.
    Vart får jag D-vitamin ifrån (naturligt), solen va? Men genom mat tänkte jag..?
  • mammelie1891
    Ninis skrev 2012-03-16 10:29:24 följande:
    Vi som fastar gör det för att vi har de sista fem kilona att bli av med och det är extremt svårt och kräver en helt annan disciplin än det gjort hittills. Så om du precis börjat med lchf och har fler kilon att bli av med så behöver du inte fasta nu.

Hur länge man fastar är olika, beroende på vilken variant som passar just dig bäst. Läs mer här:    lchfklubben.se/healthandscience/om-periodisk-...

Jag använder kokosfett och en skvätt mjölk i mitt te. Kokosfettet köper jag på hälsokosten och är av märket Koko Vita. Den jag köper är lukt- och smakfri. Finns även med kokossmak. Du ska inte köpta det där silvira paketet på livsmedelbutiker! Det är kemiskt framställt och inte alls nyttigt!
    Tack!
    Jag ska framförallt se om min fibromyalgi blir bättre av lchf, men vill gärna även gå ner 10-15 kg..
  • mammelie1891

Inlagd på sjukhus med dottern och fick just veta att köket inte kan tillhandahålla kolhydratfri kost. Får meka ihop lite själv, bregott har dom iaf. Känner mig, efter två dagar utan kolhydrater, mycket mindre svullen i magen!

• mammelie1891

Vad är det för fel på mig? Dag tre med lchf och jag blir aldrig mätt.. kan äta kopiösa mängder men blir hungrig direkt igen... vad gör jag för fel? redan ruinerad av det här... nä inte riktigt men..

• mammelie1891
    mammelie1891 skrev 2012-03-17 12:05:05 följande:
    Vad är det för fel på mig? Dag tre med lchf och jag blir aldrig mätt.. kan äta kopiösa mängder men blir hungrig direkt igen... vad gör jag för fel? redan ruinerad av det här... nä inte riktigt men..
  • mammelie1891
    Carolinalovetobias skrev 2012-03-17 16:23:12 följande:
    De e vanligt att man e hungrig hela tiden första veckan. Ät på du de går över :)
    Ok, tack för svar! Då äter jag på då. Nu blire blomkålsgratäng med kassler. Mums!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**