**Den stora feta LCHF-tråden**

Idag ska jag väga mig, efter drygt en vecka (10 dagar) med LCHF, ska bli intressant att se... fast även om det inte syns så känner jag mig tightare i kroppen, inte alls lika svullen som för 10 dagar sen.
Vägde mig nyss... Vikt finns på bloggen...
tack snälla ni för tipsen.. det är rätt svårt att komma in i lchf-tänket tycker jag.. Testade en gång förut men ledsnade, då åt jag mest ägg och majonnäs... Denna gång vill jag inte sluta, så jag måste hitta ett sätt som funkar.. men jag ska sticka iväg och handla kokosfett o ha det i kaffet, så kan jag börja där. (kan man ha liiiite grädde i ändå? För smaken?)
sen ska jag dra ner på grädden och yoghurten så får vi se hur det går.
Tänkte köpa kisstickor som mäter ketoner, är det nåt ni testat?
Maurid: fast jag har inte ätit godsaker eller snålat på fetter... det är ju bara det att man läser om folk som tappat massor första veckan. Iofs så sa min kbt-tant att hon trodde att detta är min "må bra-vikt".
Tack snälla ni för era svar och tips.
Jag förstår att det tar tid, men som jag skrev, man läser hela tiden om folk som tappat 5 kg första veckan.. det är rätt dumt att läsa det, eftersom som Ninis säger, alla har olika kroppar och förutsättningar.
Jag kan tyvärr träna minimalt pga min fibromyalgi. Men tar promenader med hunden varje dag och går med sculpt-n-tone skor hemma.
Jag väger 68kg och är 160 cm lång. Men jag har rätt stora bröst (har alltid haft även när jag vägde 48kg) och sen har jag ju fött tre barn OCH passerat 30-strecket med några år... så det tar väl lite tid.
Men hur som helst så mår jag väldigt bra med att äta lchf, mycket piggare (behöver inte alls sova mycket), gladare och mer energi helt enkelt.
Och jag är ju bara på v2.... (otålig...vem jag? Näää...
)
Nu har jag satt i mig första kaffe med kokosfett. Hade dock i liiite mjölk, kan inte dricka kaffe utan. Det va bättre än jag trott!