• mörlin

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej på er!! Jag är oxå hyfsat mkt nybörjare och hänger gärna på här!;) Har ätit LCHF i ca 6 veckor. Första veckorna gick jag ner ca 1 kg i veckan men nu de sista 2 veckorna har jag stått still. Både vad gäller vågen och måttbandet. Vad gör jag för fel?? Kör på det spåret att jag inte äter Saker som innehåller mer än 5g kolhydrater per 100 g. Bör jag tänka annorlunda. Har fuskat ett par ggr med att äta några bär eller lite frukt till fikat.. Men inget annat..:-/

• mörlin
    RebornEve skrev 2012-05-27 20:48:16 följande:
    Mörlin: gi innebär att man äter livsmedel som har lågt glykemiskt index.. Dvs livsmedel som höjer blodsockret långsamt. Lchf då undviker man kolhydrater för att man inte vill ha någon höjning alls av blodsockret.

Tack för svaret. Då hänger jag med..;) har idetorka på vad man ska äta till frukost.. Har hittills ätit ägg av alla dess slag, bacon, makrill, naturell yoghurt.. Vad äter ni andra??
  • mörlin
    Såphia skrev 2012-05-27 20:44:14 följande:
    Får man inte äta bär? Jag har ätit lite frysta hallon till min turkiska yoghurt på morgonen.

Vad jag har förstått är det väldigt mycket fruktsocker i vissa frukter och bär.. Men hallon ska väl vara okej tror jag..;)
  • mörlin
    Hoppet 3 skrev 2012-05-27 22:39:59 följande:
    Hur gör du din tonfiskröra?  Jag ska ju undvika majonäs och inte ha cf eller  några andra mejerier. Har du ngt tips? Jag kör efter Blodgruppsbokstaven nu och får se om det möjligtvis händer någon förändring. Måste ju prova!  

Vad är blodgruppsbokstaven för något??
  • mörlin
    stjierna skrev 2012-05-28 01:58:20 följande:
    Mörlin: det är att man äter mat inom LCHF, men väljer produkter som enligt en tabell gynnar viktnedgång - dessa tabeller (o produkter) varierar beroende på vad du har för blodtyp! Jag (0) ska ex inte ära mejerivaror, hallon eller fläskkött, men gärna smör, mayo, fisk, nötkött, gröna grönsaker o blåbär :)