• angeni

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag och maken tänker börja med lchf. Men det är ju en djungel i början. Hur mkt kolhydrater per 100 g får det vara i varor man köper och vad ska vi tänkta på:)

• angeni

Vi har ätit en vecka eller något sådant efter lchf. Men jag funderar, hur många gånger om dagen är rimligt att äta?

Viktnedgång är målet och nu går man och lusläser alla recept och försöker förstå allt som går :)

• angeni

Vad är det för skillnad på kokosmjöl och kokosnötsmjöl? Var hittar jag dessa?

Nybörjare här:)

• angeni

Kan man blanda vaniljpulver med grädde och vispa för att få mer vaniljsåskänsla?

• angeni

Tips på bra snabbmat från lchf? Vi hinner inte laga något ikväll jag är helt slut och maken kommer hem sent:/

• angeni

Idag blev det ett enormt chipssug så jag provade ostchips och dipp. Men funderar på hur länge de skulle vara inne egentligen. Tror de fortfarande var någon som var mjuk. Bättre substitut än nötter iaf:)

• angeni

Det där känner jag med igen, när vi hade kalas och vi ville hålla oss ifrån att fuska så menade alla här att ni kan väl fuska idag liksom... Att det inte gjorde något. Vi orkade inte krångla så vi åt den maten vi bjöd andra på och egentligen hade vi sagt att vi inte skulle börja med lchf innan kalasen men det gjorde vi. Dagen efter vid frukosten med alla gäster så höll vi oss till lchf bröd :)

På jobbet har de däremot varit med förstående, första dagen blev vi bjudna på smörgåstårta och jag avgudar det men stod emot eftersom vi fuskade helgen innan. Och dagen efter så var det fikabröd och de bakar alltid något. Funderar på om det finns något jag kan ta med och fika istället för de de tar, börjar kännas tråkigt med bara kaffe. Men än så länge klarar jag mig iaf :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**