**Den stora feta LCHF-tråden**
Om man vill reda av såser vad använder ni då för något?
Om man vill reda av såser vad använder ni då för något?
Vi springer alltid på fastande mage, ökar förbränningen genom det:)
Hur länge klarar ostchips sig?
åhh vad drygt det har blivit att gå på lchf sedan artikeln i aftonbladet och expressen om tanten som fick stroke av lchf påstår dem.
Dock står det längre ner att det behövde inte bero på dieten utan att hon stressade som en tok med med jobb och allt..
Samma en jobbarkompis påstår att elitidrottare har problem med hjärtat för att de inte äter kolhydrater. Jaha, vad ska man säga liksom?
Drygt....
Jag som alltid inte haft något sötsug innan lchf och alltid ratat fikabröd har blivit tvärtemot. Jag älskar numera kladdkaka. Jag tror att det är lite så att allt kan vi inte ersätta bra så som chips. Men däremot så kakor finns många för många saknar det även om det inte är det söta i sig.
Idag står Liseberg på agendan. Någon som har bra koll och kan tipsa om något matställe inne där som man kan äta hyfsat lchf?
Hur känslig är man för fusk? Vi har ju kört 5/100 gram hittills och nu ska vi åka utomlands en vecka. Vore skönt att få unna sig lite och inte behöva tänka lika strikt. Känns svårt utomlands:/
Vi har ju ute fuskat något mkt hittills men känner att jag kanske vill smaka men självklart inte äta ihjäl mig. Kommer försöka välja lchf så mkt som möjligt:)
Min kropp måste ha fått fnatt. Igår morse när jag vägde mig vägde jag 93,3 och på kvällen 92,2 och imorse 91,4 och i onsdags morse 92,2 jag fattar inte vad min kropp häller på med:/ skum är den iaf.
Sedan vi började med lchf så har jag blivit mer kritisk mot vad mina barn äter. Nu är de visserligen 3 och 2 men jag har börjat tänka mer på vad vi köper och får nästan ångest eller något sådant när jag hör vad för skit hon får när hon är hos barnvakt eller vad farmor låter henne köpa.
Känner ni att ni blivit hårdare?
Jag vill absolut inte att mina barn ska bli tjocka och de är redan nu runda. Men de har heller inte växt något på längden på ett år så bara väntar på det så borde det rätta til sig. Bägge väger 13-14.
Hemma äts det inge godis( har heller inte gjorts av barnen tidigare) och kommer fortsätta så så länge vi kan. Inte mkt saft eller läsk heller, de älskar vatten :)
Bara våra dåliga matvanor som har rättat till sig nu!
Vi älskar att äta enligt lchf, maken har med fått mer grönsaker han äter, han tycker han
Mår bättre och alla finnar är ju borta!
Ändå gnäller hans mor på att typ hjärnan behöver kh! Hon gnällde när maken se tjock nu gnäller hon på att han är smal;) somliga går inte att tillfredsställa!
Energi och ork får man massor av med ren och god mat så som lchf:)
Jag går ner av lchf men rasar inte. Har en stabil viktnedgång på 0,5 kg / vecka ungefär. Vilket ändå är helt okej då det rör sig i rätt riktning. Vi äter på så sätt att allt ska vara under 5/100 g och det fungerar för oss:) men något rasande tempo är det inte frågan om iaf men samtidigt kanske kroppen hinner med att vänja sig:)
Martina: hur gör du vaniljsås?
Mbc / mbt kan ni förklara närmare vad jag dricker då? Och hur jag blandar. Kanske är något för mig:)
Glucosanol vad kostar det?
Tycker ni att ni fått sämre immunförsvar sedan ni börjat med lchf? Två dagar på dagis för ungarna och jag och grabben är helt säckade av förkylning:/ hoppas dock det går över fort. Vill ju träna ju!
Jag hade dåligt immunförsvar innan men hoppades att detta ändå skulle hjälpa lite mer eftersom man får i sig mer vitaminer. Men bara att acceptera att jag har otur;) haha