• vivi85

**Den stora feta LCHF-tråden**

Brukar läsa i denna tråd, men har nog aldrig skrivit.. försöker mig på LCHF, just för att bli kvitt mina "trivsel kilon". Vill ner ca 5kg, har även kommit igång o träna nu..

Brukar äta ungefär såhär.. är det bra eller dåligt o vad kan jag ändra på?

frukost: 2 ägg med majonäs och lite vanlig sallad med fetaost.

Lunch: omelett med 2 ägg, grädde, champinjoner, paprika och zuchini (stavas?)

Middagen blev knas då vi åt hos svärföräldrarna.. Men det blev

kyckling och wogrönsaker, var ju morot i, försökte undvika dessa bitar med de är ju strimlade så det var inte lätt.. Har även druckit några koppas kaffe med mjölk.. Inte bra jag vet..

• vivi85

Vaaaa... Åhh jag trodde paprika var bra ju :) finns det ngn bra sida där man kan räkna kolhydrater??

• vivi85

Började med en mildare metod utav lchf i fredags för att bli av med mina sommarkilon.. Vägde 54,5 i torsdags.. Förra sommaren vägde 50,5 o trivdes super.. Är bara 1,60 så det är perfekt för mig.. Ställde mig på vågen idag. 52,2.. Förstår att det är vätska.. När börjar man tappa fett? Äter nog för lite.. Hamnar på ca 800-1000 kcal per dag o ca 5-10 kolhydrater..

• vivi85

Så besviken på mig själv! Vägde 54,4 förra veckan.. I tisdags stod vågen på 51.9.. I o m att jag jobbar i helgen hade jag o sambon mys med vin o mat.. Jag åt lchf såklart.. Ställde mig på vågen idag.. 52.6.. Hur kan det bli så, ? Ska ALDRIG mer dricka alkohol!

• vivi85

Bakar knäckebröd nu,. Kommer innehåll 0,25gr kolhydrat styck.., får se hur d blir.. Mixtrade med ett recept.. :)

• vivi85

Knäckebröden blev supergoda! Hoppas jag räknat rätt med kolisar..

25 gr hela linfrön 29kolhyd/100gr

• vivi85

25gr hela linfrön
    150gr krossade linfrön
    1 msk finax psyllium
    2,5 dl vatten

Blanda allt, låt stå i ca 15 min
    Sätt ugnen på 160 gr( varmluft ) eller 175 gr ( vanlig ugn)
    Bred ut allt på plåt.. Dela i 28 delar.. Typ som finn crips.. In i ugnen i ca 1 timme. Färdigt!

• vivi85

Är superglad! Har kört stenhårt min första vecka nu.. Jag är inte överviktigt.. Men vill få bort min hemska kärlekshandtag o bukfett.. Tjuvvägde mig idag..-2kg sedan i lördags..!:)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**