• vivi85

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hur lång tid tar det innan man förbränner fett? Antar att det är vatten som försvinner först även om man blir väldigt glad.. :)
    Kan dessvärre inte motionera på 5 veckor då jag bröt foten förra veckan.. :( men det verkar hjälpa ändå., då jag rör mig mkt ändå..:)

• vivi85

Är bjudna på kalas där det serveras hamburgare med bröd! Köttet är 100% nötkött då tar det och har med mig coleslaw som jag äter till.. Hade tänkt att baka hamburgarbröd.. Men hade inte ingredienserna, i får ju ej köra på 2 veckor iaf.. :( så det får duga.. :)

• vivi85

Idag ha
    R jag hållt på en vecka... Vågen visar 2,5 minus.. Är riktigt nöjd.. Hur mkt viktnedgång kan man räkna med nästkommande vecka??? :)

Är stolt, avstod från allt onyttig på kalaset igår.. Tom öl och vin. :p

• vivi85

Jag har typ bara 2-3 kg kvar att gå ner.. Är långt ifrån överviktig, utan vill bli av med mina kärlekshandtag.. :p :) så antar att det kan ta längre tid när man är normalviktig?

• vivi85

Nä jag vet., :) men så småningom så måste ju det försvinna lite iaf.. :)

• vivi85

+3hg på vågen idag.. Varför??? Har inte fuskat alls.. Är det normalt? Kanske inte ska väga sig varje morgon??

• vivi85

Efter att ha "fuskat" igår så kör jag igång igen.. Sonen fyllde år.. Så åt tårta, ville ju själv smaka på det jag gjort.. O det var det värt.. :p

• vivi85

Kan någon svara på varför jag ej går ner i vikt? När jag detta har jag gått ner ca 2.4 kg första v.. Idag har jag håller på. På en v å vågen visar - 0,7 kg.

Är inte överviktig alls, förutom min bilring på magen..

Funderar på om jag käkat för mkt mjölkprodukter?

• vivi85

Nu har jag kört sen förr förra måndagen... Har gått ner från 52.8 till 51.4.. Är bara 159 lång, så jag är inte supersmal.. Vill få bort min bilring som jag skrivit innan.. Det får ta tid, för jag mår väldigt bra o maten är så god... Saknar inte pasta i div alls..!:).

Men kom på imorse att mina kolhydrater springer iväg med kaffet.. Går nog en 2-3 dl mjöl där.. Grädde får jag ont i magen utav.. :( äggmjölk hur smakar det??? Känns som det blir kaffe med ägg i??

• vivi85

Alltså jag är inte tjock, ser smal ut.. Men under kläderna ser jag inte lika smal ut.. :)

• vivi85

Folk: kan tänka mig att det är för att det inte ska bli torrt? Det suger ju vätska?? Rätta mig om jag har fel ngn :)

• vivi85

Åhh!! Arg jag är på mig själv.. :( igår kväll var jag dödstrött efterv6 långa arbetsdagar.. Så det slutade med pizza... :( ångesten är stor idag.. Men kör på som vanligt och struntar i snedsteget.. :(

• vivi85

Hur ser detta recept ut på goda bröd:

4 ägg
    Ca 150 gr hushållsost
    2 dl cremefraiche
    1,5 dl profiber
    1 msk bakpulver
    Mixrade lite ihop detta igår och det blev ljuvligt.. Slängde i lite linfrön med..

• vivi85

Jag har gått ner ca 1,3 kg på två v.. Har iof fuskat förra veckan.. Men ny vecka nya tag :)

• vivi85

Nu har jag gått ner ca 3 kg på 1 månad.. Trots mkt fusk.. Idag visade vågen 50.5 till mina 1.60. Magen är dock pösig.. Är träning som behövs.. Men min man är inne i lchf nu sedan 2 v o har gått ner 5 kg... Så jag fortsätter.. :)

• vivi85

Nu är jag igång igen.. Har gått upp 3 kg nu i sommar.. :) började igår o hoppas på resultat fort..

Tänkte införskaffa mig typ en crosstrainer är det bra? Har så svårt att komma iväg och träna.. :(

• vivi85

Snabbt svar tack.. Vi ska köpa pizza.. Kan man äta innehållet i en calzone???

• vivi85

Den här gången går det riktigt bra..hade gått upp ca 3 kg i sommar.. Var riktigt pluffsig om är inte tjock.. Men vägde 53.4 när jag började förra torsdagen.. Är 1,60.. Hade jag fortsatt som jag gjorde hade jag gått upp ännu mer.. Ställde mig på vägen imorse och den visade 51.1.. Även om det är vätska så känner jag mig inte alls lika plufsig.. :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**