Inlägg från: kanske en till |Visa alla inlägg
  • kanske en till

**Den stora feta LCHF-tråden**

Följer och läser tråden och idag tänkte jag skriva lite oxå

• kanske en till

Är det någon här som ammar? Är det något särskilt man bör tänka på? Delammar nu när lillen snart är 7 månader och vill verkligen gå ner 5 kilo innan sommaren

• kanske en till

Hur gör ni de dagar som ni "fuskar"? Jag ska träffa några vänner i morgon och äta ute och jag vet att det kommer att innebära en del kolhydrater. Brukar ni hålla nere på fettet innan eller efter, fasta eller träna extra då ni vet att det ska ätas kolhydrater? Brukar ni passa på att ätas lite extra gott då ni ändå kommer ramla ur ketos? Jag vet ju att kroppen kommer lägga på sig vätska direkt och det är ok, det viktigaste är att jag tar mig tillbaka till ketos så fort som möjligt.

• kanske en till
    glödlampan skrev 2012-03-13 15:01:16 följande:
    Måste du äta kolhydrater då? Du kan väl be om mer grönsaker istället för potatisgratäng eller vad det nu är som serveras. Du kommer ju säkerligen stoppa upp ketosen i drygt en vecka beroende på hur mycket kolhydrater du äter. Vad jag har förstått det som finns det inget utrymme för "fusk" eller ätardagar när man äter enligt LCHF om man vill tappa vikt. 
    Måste och måste.. Vi ska äta på Thairestaurang och där är det ju kolhydrater i det mesta (redningar i såserna, ris och nudlar nerblandat i det mesta, rotfrukter..). Sedan vet jag av erfarenhet att de gärna använder socker i maten för att "förhöja" smakerna..
  • kanske en till

Jag hade ett par dagar när jag började med lchf som jag vaknade yr och hade feberfrossa och jag kopplade ihop det med att jag ammade och minskade för fort och för mycket på kolhydraterna. Nu delammar jag (min pojk är 8 månader) och äter lchf och det fungerar bra. Jag körde dock inte igång med lchf under tiden jag helammade, jag vågade inte det faktiskt..

• kanske en till

Tycker att ni är så fantastiskt duktiga i den här tråden. Själv har jag ätit lchf i snart 3 år till och från, vet vad som är ok att äta osv. Tyvärr lyckas jag dock inte ändra mitt ätbeteende. Faller lätt dit och äter fel och gör mycket. Äter i smyg.. Råkar jag få i mig lite kolhydrater en dag så fortsätter jag frossa (och då menar jag frossa) resten av dagen och sedan blir det lätt ett dåligt mönster son fortsätter i flera dagar.
    Jag försöker tiden jaga det söta, baka lchf-vänliga kakor och godisar och sedan trycker jag i mig alldeles för mycket. Att jag mår illa hindrar mig inte.
    Usch blir så trött på mig själv, och ledsen... Någon som känner igen sig och/eller har några råd till mig?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**