• Lottalök

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hoppar med här och hoppas på lite hjälp och stöttning.
    Försöker äta LCHF har gjort det en v. Har ett enormt socker beroeende vilket har gjort att nån kaka och godisbit fallit mellan. Tycker det går ok med maten men det har inte hänt nåt på vågen. Det jobbigaste är att försöka bryta vanor och tänka på andra sätt. Tex. idag när det är lördag resten av familjen äter ostkrokar och godis.... Behöver tips, råd och stöttning för att stå emot. Lättast är det ju dom dagarna men jobbar, men när man e ledig så är det väldigt lätt att man småäter och rotar i skafferiet.

• Lottalök

Tack. Egentligen e jag varken hungrig eller sugen utan det är mer vanor och sen att ha något att plocka med. Ibland när jag blir super sugen så tar jag hallon med vispadgrädde.

• Lottalök

Om man vill ha något istället när man bakar och gör pannkakor och så. Vad funkar bäst Fuberhusk, mandelmjöl, kokosmjäl, bake pro. Tänker att jag vill ha nåt så man kan göra pannkakor kanske ´kunna reda av med och så

• Lottalök

Älskar den här tråden. Följer den dagligen för att höra eran kunskap på tips och ideer. Är dålig på att själv göra inlägg. Jag äter LCHF gjort det i 1 1/2 v nu. inte märkt så stor skillnad än. Har fortfarande ett stort sug efter socker som jag hoppas släpper snart. Har inte någon abstinens längre vilket jag hade första v. Men som sagt suget finns kvar och det irriterar mig väldigt. Kommer det försvinna?

• Lottalök

Jag försöker hålla strikt och tror jag gör rätt iaf. det jag dock märkte igår när jag kom hem från jobbet så va jag inte alls så panik hungrig som jag tidigare varit. Då har jag knappt orkat vänta på middagen utan ätit nåt samtidigt som jag lagat. Igår va jag fortfarande mätt och nöjd efter lunchen så middagsportionen vart inte så stor heller. Efter middagen brukar jag ta en kopp kaffe och har grädde i vilket gör att suget på kvällen ändå försvunnit. Tänkte jag skulle köpa coccosfett bara jag hittar rätt sort. Läste här högre upp att det mättar bra att ha i kaffe och te. Bara att slippa suget och hungern efter jobbet och på kvällen känns helt toppen. Det går bra när jag jobbar och har fasta rutiner, men suget ökar om jag e ledig och är hemma. Det är som att man helatiden vill ha nåt att tugga på då.

• Lottalök

Ja kanske det är tristess kan mycket väl vara så. När jag är på jobbet är det ju lungt. Eftersom jag e sysselsatt. Sen saknar ajg att gå på café och fika för det är sånt jag brukade passa på att göra just på ledig dagar. Handlar om vanor och rutiner som ska brytas.
    Har inte hittat Mandelmjöl på Ica Maxi bara på häsokosten och där var det rysligt dyrt. Ska nog beställa från nätet istället.

• Lottalök

Vet nån någon bra sida på nätet där man kan slå upp olika livsmedel för att se hur mkt kolhydrater de innehåller. Alla livsmedel man köper har ju inte innehållsförtäckning och jag skulle vilja räkna lite på hur mkt jag får i mig/dag.

• Lottalök

Teskedsmaamman: Har du receptet på brödet du tipsa om eller kan jag hitta det på nån sida här på nätet?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**