**Den stora feta LCHF-tråden**
Nä har inte det har bara mandelmjöl tyvärr. Funderade på att köpa hem kokosmjöl också bra att ha hemma så man kan testa lite olika recept
Nä har inte det har bara mandelmjöl tyvärr. Funderade på att köpa hem kokosmjöl också bra att ha hemma så man kan testa lite olika recept
Sen några dagar tillbaka har jag stramat åt min kost lite till. Ännu mindre kolhydrater och mindre portioner. Har gått bra hållt mig mätt och nöjd mitt sockerberoende har gett med sig och jag har börjat inse att mkt är vanor kring ätandet. Det jag har kännt sedan igår em/kväll. är att jag fryser helt galet mkt. och idag har jag en gräslig huvudvärk och ibland får jag lite hjärtklappning. Undrar om det blir som "avgiftning" Igen nu eftersom jag stramat åt kosten. Jag har ätit lchf i 2 v nu men stramade åt för ca 3 dagar sedan.
Nån som vet någon bra sida på nätet där man kan skriva in vad man ätit och få hjälp med hur mkt kolhydrater man fått i sig på en dag?
Behöver nog också göra min mat lite lättare. Idag har jag också mått illa, ont i magen känns som magen är helt uppblåst och spänd. Vart mkt grönsaker till middag. Gick bra att äta men nu slog illamåendet till igen. Hoppas det inte e magsjuka man blir ju lite rädd för det när man känner så här.
Se det istället så här, att du mår som du gör när du äter detta. Förra helgen kunde inte jag motstå en bit marabou choklad. Men när jag smakade vart jag så besviken det smakade inte alls som jag minns. Smakerna och allt blir så annorlunda och att du nu ändå mår illa och får uppblåst mage motiverar dig ju bara mer till att hålla dig ifrån det. Jag vet själv att jag förr kunde äta hur mkt godis och chips som hälst utan att må illa. Det skulle jag inte kunna göra idag då skulle jag må skit och det hjälper mig att hålla mig borta från det. Nu behöver inte det på samma vis locka dig igen för nu har du ju testat och känt hur det blir.
Nu har jag fyllt i min dag i matdagboken. Riktigt bra sida nu fick man mer koll på allt. Inte så tokigt ändå. Hur många % av dagens mat skall vara kolhydrater max om man vill gå ner i vikt?
Jag hade även fundering på att plocka bort grädde ur kaffet för ajg va rädd för att ajg får i mig för mkt kalorier. Men det va lungt enl. Matdagboken. Jag hade över 500 kcal. kvar att äta idag. Iof. räknade den ut att jag ska äta 2100 kcal om dagen och det tycker jag låter för mkt om man vill gå ner i vikt.
Vet inte om nån här kan svara har skrivit i en annan tråd men inte fått svar. Jag käkar ganska strigt LCHF minskar i cm varje v. Nu till saken så ska jag o min sambo börja köra igång bebisverkstaden. Jag tänker fortsätta äta LCHF men det jag undrar är om det är farligt för fostret om man utsöndrar ketoner
Nån som vet om man kan ha med sig äggmjölk. Jag dricker alltid ägglatte när ajg är ledig men skulle vilja kunna hälla äggmjölk i kaffet på jobbet.
Nu har jag läst en massa om periodisk fasta 16/8 tror fler av er läst om det och prövat. Jag tänkte nu pröva för att se om man kan börja på att gå ner i vikt igen. Det har nämligen stannat av helt. Har även läst andra possitiva saker med periodisk fasta. Det jag inte fått riktigt koll på vad man få dricka under fastan har läst om kaffe och te. Får man ha en skvätt mjök i kaffet? annat man kan dricka under fastan?
Nu har ajg kört PF 16/8 sedan i måndags. Går bra känner mig hungrig på fm. nu börjar det kurra ganska rejält. Men det går bra när man jobbar och inte har tillgång till massa. Få se om min viktnedgång vill köra igång igen nu. Det blir ju automatiskt att man äter mindre/dygn nu då jag nu äter lunch och middag. Förut åt jag alltid en Pones med ost och skinka till frukost.
HUNGRIG!!!!!!!!!!!!!!!! bara 30min kvar
Nu har jag kört PF i 14 dagar. gått bättre och bättre. Imorse när jag vaknade tog jag en löprunda på fastande mage. Ville känna hur det skulle kännas. Men oj vilken energi jag hade kändes som att jag skulle kunna springa hur långt som helst. När jag kom hem va jag så klar svettig och trött för att jag hade sprungit långt. Kännde också att jag behövde äta för vart lite yr och nästan illamående man det va ändå dags att äta då så jag drack ägglatte och en pones. Sen känndes det som att jag skulle kunnat springa en vända till. Förr när man tränat så vart man trött efteråt och tog mycket längre tid för mig att återhämta mig. Nu behövde jag bara vila en liten stund så kändes det som att ajg skulle kunnat springa en runda till =)
Behöver lite nya tips och ideér. Har under den senaste tiden inte haft någon som hälst matlust. Vill ha nåt som går snabbt, enkelt, lätt och billigt. Har därför ätit mkt turkisk yoghurt med lite grädde och hallon. Haft med mig detta som lunch på jobbet och det har varit toppen. Men nu sen några dagar tillbaka så slår min mage rakt ut ca. 45 min,. efter jag ätit. Får springa på toa och blir jätte dålig i magen funderar på om jag reagerar på mjölkprodukter. Behöver tips och ideer på annat jag kan ha med och äta till lunch på jobbet som är enkelt och hälst kallt. Gör matlådor när det räcker till det men oftast äter jag bara nåt litet på kvällen med och lagar inte så mkt mat längre.
Nu behöver jag lite tips och idéer och inspiration. Har nu käkat lchf i 6 v. Har ätit det tidigare men vart ett avbrott. Jag har gått ner 3,5 kg. Inte hänt så mkt med andra ord. Jag försöker vara försiktig med mjölkprodukter. Men nu vill jag strama till detta så det händer lite. Kommer inte i ketos hur jag än kämpar. Har i två dagar försökt strama till det men blir att jag lever på äggröra och bacon. Vad kan jag äta för att kunna strama till det och förhoppningsvis komma i ketos?