• Allrona
    Faile skrev 2011-09-09 12:32:15 följande:
    Känner privat syftade jag på, även om det säkert finns ett antal i tråden också.
    Habaladabala skrev 2011-09-09 11:58:44 följande:
    Det är lite det jag menar att man liksom tar för givet att de som misslyckas har gjort nåt fel medan de som lyckats gjort som man ska.
    Om jag inte trodde på lchf skulle jag nog bli frestad att vända det och säga att det nog är den som gick ner och sen mådde bra som gjort nåt annat än att följa dieten. Kanske har hon börjat motionera för första gången? Eller slutat stressa på jobbet osv osv.
    Om man tror på något så ifrågasätter man ju inte de bra resultaten.

Hoppas verkligen det kommer oberoende och trovärdig forskning inom ämnet snart. Jag tycker nästan att det jobbigaste med lchf är alla folks frågor, åsikter, komentarer så det vore skönt att kunna få ordentlig ren fakta att ge dem.  
    Jo, säkert är det ju så att man tenderar att se positivt på det man tror på.
    Men det som fick tex mig att läsa om lchf var den ensidiga debatten kring det hela. Ena sidan presenterar fakta ( inte alla men ofta ) och den andra sidan ägnar sig åt pajkastning och felaktiga dumheter.
    Jag blev helt enkelt nyfiken på vad lchf var, som orsakade så starkt motstånd hos folk.

Jag har testat de flesta bantningsmetoder och aldrig sett eller mött sådant motstånd som mot lchf. Då tenderar man att bli lite väl aggressiv i sitt försvar tyvärr.
    Jag tycker ofta man får höra att LCHF:are blir så fanatiska. Det är nog för att man så gärna försvarar LCHF som folk upplever det så. Men anledningen till att man försvarar sin kost är ju för att man tror på den och att man mår bra av den och gärna vill att andra ska förstå hur bra det är
  • Allrona

Jag ska också se vetenskapens värld på måndag! Spännande att se vad de säger om LCHF

Åt grymt gott idag! Kyckling med gorgonzolasås serverades med ångkokta romanesco. Hittade receptet på kycklingen på bloggen 56-kilo.

• Allrona

Becastina - tror hon eg hade broccoli till men jag tycker romanesco är godare. Det brukar finnas den här tiden på året i de flesta matvaruaffärer, ligger vid blomkål och broccoli.

• Allrona

Beccastina - romanesco är en blandning av broccoli och blomkål och tillagas också likadant.

• Allrona

Dissan - jag har också stått still i två veckor. Har ätit LCHF i 6 veckor idag. Förra veckan när jag vägde mig hade jag gått upp ett kilo men när jag vägde mig två dagar senare var det borta igen så totalt har jag stått still i vikt. Men jag tror inte det är ngn ide att nojja över det, ibland står det still, det är bara att fortsätta äta rätt så lossnar det nog snart

• Allrona

Jag tycker också vetenskapens värld var bra. Enda slutsatsen var väl eg att det behövs mer forskning och det är bra att ett sådant program belyser det. Sen var det intressant att få veta att de små studier som finns inte har visat på förhöjda blodfetter hos de som äter LCHF.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**