**Den stora feta LCHF-tråden**
www.kostdoktorn.se/sbu-utreder-kost-for-viktn...
Ingen ny forskning utan en genomgång av den som finns, vilket absolut behövs det med.
Jag ska också se vetenskapens värld på måndag! Spännande att se vad de säger om LCHF
Åt grymt gott idag! Kyckling med gorgonzolasås serverades med ångkokta romanesco. Hittade receptet på kycklingen på bloggen 56-kilo.
Becastina - tror hon eg hade broccoli till men jag tycker romanesco är godare. Det brukar finnas den här tiden på året i de flesta matvaruaffärer, ligger vid blomkål och broccoli.
Beccastina - romanesco är en blandning av broccoli och blomkål och tillagas också likadant.
Mj82 - lägg in allt du äter under några dagar i tex matdagboken.se så ser du hur din fördelning ser ut.
Jag vill också veta hur man gör ostbollar.
Tack för receptet! Låter riktigt gott!
Dissan - jag har också stått still i två veckor. Har ätit LCHF i 6 veckor idag. Förra veckan när jag vägde mig hade jag gått upp ett kilo men när jag vägde mig två dagar senare var det borta igen så totalt har jag stått still i vikt. Men jag tror inte det är ngn ide att nojja över det, ibland står det still, det är bara att fortsätta äta rätt så lossnar det nog snart
Jag tycker också vetenskapens värld var bra. Enda slutsatsen var väl eg att det behövs mer forskning och det är bra att ett sådant program belyser det. Sen var det intressant att få veta att de små studier som finns inte har visat på förhöjda blodfetter hos de som äter LCHF.