**Den stora feta LCHF-tråden**
Adams family - vad roligt det låter. Och bad bra att vi snart har ett proffs här i tråden :-€
Adams family - vad roligt det låter. Och bad bra att vi snart har ett proffs här i tråden :-€
Det skulle vara en glad gubbe, inte ett frågetecken..
Tänkte åka till Ica maxi idag och kolla om de har kokosfett, men vilken avdelning ska jag leta? Mitt kokosfett är slut och jag skulle helst slippa beställa eftersom det inte är ngt annat jag behöver från lchf- butiken
Jag menar alltså sånt kokosfett som är bra, har ju läst att flera har det i sina vanliga matvaruaffärer. Alltså inte silverpaketet
Har kollat hälsokost och Coop forum utan att hitta. Men jag kanske har kollat på fel ställe på coop, vilken hylla står det i?
Loglady håller med adamsfamily, byt ut finncrisp mot frökex och mjölken i kaffet till grädde. Om du inte vill ha riktig mat till lunch så gör omelett, stekt eller kokt ägg. Mejeriprodukter innehåller en del kolhydrater. Lägg in allt du äter under några dagar på matdagboken så får du en uppfattning om hur mycket kolhydrater olika rätter innehåller. Du ska ligga under 20 gram kolhydrater per dag. Fördelningen av energiprocent (finns uträknat på matdagboken) ska vara ca 20% protein, 75% fett och max 5% kolhydrater.
Oj, såg inte alla andra svar innan mitt
Idag blir det chokladmousse till efterrätt. Längtar redan
Testade göra microbrödet idag men jag tycker det bara var torrt. Gjorde på 1 ägg, 1 dl kokosmjöl och 25 gram smör. Det blev bara en torr klump så jag blandade i 1 ägg till och ca 10 gram smör. Då gick det att blanda degen men det blev väldigt torrt när jag hade kört det i micron. Gjorde jag fel eller ska det vara så?
Åh... jag hoppas jag får tag i smör. Min man fyller år i dag och i helgen ska vi fira lite med några nära släktingar. Jag skulle så gärna vilja baka något gott (LCHF förståss ).
Hur har ni det med smör i era affärer? Är det helt slut?