**Den stora feta LCHF-tråden**
Läser här att ni äter nötter, är det inte mycket kolhydrater i det?
Nu är jag HELT förundrad.
Sedan min lchf-start så har jag hört väldigt mycket om bröd och bröd och att sakna bröd.
Och jag har förstått det helt. Har haft lite svårt att hitta en frukost som liksom funkat på alla plan, näringsmässigt, tidsmässigt, mättnadsmässigt, godhetsmässigt... Ja, ni fattar.
Så konfronterades jag plötsligt med pannkakor på fiberhusk och jag måste säga att jag var mycket skeptisk. När folk säger att det smakar pannkaka, kan det stämma?
Nåväl, projekt går ju ut på att testa saker och det kan inte bli värre än värst.
Försöket slutade med att jag ringde upp min syster och sjöng "I'm in heaven". Inte bara var det galet gott och att jag blev tokmätt. Med lite hallon, lite smör och en kopp kaffe var det ändå en superfrukost, både med tanke på kolhyderater, fett, proteiner och kalorier. HELT OTROLIGT!
Så sakna bröd, nja, not so much. Nu har jag hittat ett trick att ta till och det skulle ju fungera fint att bjuda vem som helst på dessa pannkakor. Undrar om min man ens skulle kunna smaka skillanden mellan vanliga pannkakor och dessa. Jag säger bara, till er som inte har provat, gör det!
92 g fett, 19 g protein, 6 g kolhyderater, 920 kcal / sats
Det är fyra pannkakor, två var mer än nog för mig som är en rejäl frukostätare.