• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

postar igen så ingen missar! :)

Jag behöver er hjälp!

Skicka mig, gärna i inboxen, era bästa recept!! Gärna så kolhydratssnåla som nånsin möjligt eftersom jag vill testa köra på riktigt hårt med under 20g om dagen!

Kött, kyckling, fisk, frukost, soppor och efterrätter, ja allt!

Vet att ni kan så mycket och jag vill gärna äta lika gott som er så skicka på! :)  

• rednose

Jag satt och läste om Cocosa nu och det står såhär:

Kokosoljan används i kroppen för att producera energi i stället för att lagra den som kroppsfett. Medellånga fettsyror påskyndar ämnesomsättningen genom att förbränna fler kalorier, vilket resulterar i viktminskning. Med andra ord blir det mesta av kokosoljans mättade lätt smältbart och snabbt omvandlat till energi p.g.s av sitt höga innehåll av Laurinsyra.

Cocosa Extra Virgin kokosnötolja är idealisk i låg kolhydrat dieter då den inte höjer blodsockernivåerna, och stimulerar dessutom fettförbränningen.

Sänker det onda kolesterolet
    Minskar slitage och användning av matsmältningsystemet
    Skyddar mot infektioner
    Motverkar hudens åldrande, använd som hudkräm
    Ekologisk
    KRAV-märkt

Så vi slog till och beställde 3 burkar till. Använder dock bara den som smakas kokos och steker vi i vanligt smör och olivolja.

Har nu även fått min mamma att börja äta LCHF. Hon har kanske ca 40 kilos övervikt och har tidigare kört Atkins. Tappade då en del men slutade av nån anledning.
    Nu är hon dock superpeppad och har tappat 2 kilo ca på första veckan! Så himla kul!
    Hon prenumererar på LCHF magasinet som jag läste två nummer av nu och kan rekomendera varmt! Jättebra läsning av Annika Dahlqvist, Sten Sture Skaldeman, Bo Zackrisson och Margareta Lundström.

Ni som smörjer in er med kokosfett, gör ni det på kvällen då eller? Hur snabbt går det in i huden? Känns som att man skulle bli ganska kletig??
    Finderade lite på om man istället för badolja kunde klicka i lite i badet och smörja?

• rednose
    helene306 skrev 2011-07-25 09:29:56 följande:
    Ja, man har faktiskt bara bröllopsdag en gång om året Grattis
    Skitbra, nu har jag ännu ett argument till varför vi borde gifta oss! :))
  • rednose

Tränar ni i tråden nåt?
    Teskedsmamman vet jag ju löptränar men tänkte på er andra? Det suger riktigt bra i kroppen med LCHF nämligen. Fett som bränner fett, grym kombo!  Skulle tro att ni som ligger still skulle tapp en hel del med bara ett par promenader i rask takt i veckan. :)
    Bor nån i Gbg kanske vi kan gå tillsammans? 

• rednose
    L i n n skrev 2011-07-25 10:24:46 följande:
    Äter alla här bara när de blir hungrig och inte efter klockan?
    Dvs att är man bara hungrig 2-3 gånger på en dag så blir det inte fler måltider än så.
    Jag har börjat göra mer så. Igår blev det två ggr. :)
  • rednose
    L i n n skrev 2011-07-25 10:32:46 följande:
    Men då undrar jag. Jag som tidigare ätit 4-5-6 gånger per dag och nu bara äter tre gånger, kroppen tror inte att jag går och svälter mej själv nu och håller därför hårt i mitt fett jag vil bli av med?
    Hmm, om du är GBP opererad ska du kanske rådfråga din läkare istället? Så du är säker menar jag. Dumt att riskera nåt. :(
  • rednose

Det visar sig att om man ligger hemma däckad i förkylning och samtidigt ska jaga en tokig ettåring som just lärt sig gå, DÅ är det väldigt lätt att hålla sig till 80-80-20. 
    Bara som ett tips.

Teskedsmamman - hur var din kaka? Jag funderade lite på att göra en cheesecake med nötbotten och nåt annat än socker... Förslag? 

• rednose
    Teskedsmamman skrev 2011-07-26 19:21:50 följande:
    Betong.... Grädden blev aldrig riktigt fluffig för jag fick nog i för mycket kaffe (men den var god) och botten blev stenhård, man ska nog inte göra som jag gjorde ;) Det räcker nog med mandelmjöl, riven choklad och smör för en frusen botten....
    hade du äggvita i grädden? borde ju funkat om man gjorde som typ en cheesescake kanske? Lät då jäkligt gott i alla fall.
  • rednose

jag har en karréstek i ugnen. Bra pris på Coop nu. 
    Yuuuuuum! 

• rednose
    Loreena skrev 2011-07-26 20:50:06 följande:
    Vad tråkigt! Min svärmor äter någon slags fett och kolhydratsnål diet.. så hos dom finns det alltid sallad till maten. Resten av familjen gillar beasås så det brukar också finnas. :) Problemet blir till frukost då det bara finns bröd med Becel eller sockrad yoghurt.. och jag är ju lite fånig och vill inte vara till besvär...
    känner igen det där med att inte vilja vara till besvär. 
    Numera är jag dock bekväm och känner mig som hemma så jag tar det jag vill ha i kylen, steker några ägg och säger till att hon ska köpa hem bacon tills vil kommer. haha! :) 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**