**Den stora feta LCHF-tråden**
Hej!
Jag funderar på att testa lchf och skulle vilja veta lite mer från folk som faktiskt äter så.
Hur mycket "räknar" ni på kolhydrater osv? Måste man hålla på att väga maten osv?
Hej!
Jag funderar på att testa lchf och skulle vilja veta lite mer från folk som faktiskt äter så.
Hur mycket "räknar" ni på kolhydrater osv? Måste man hålla på att väga maten osv?
Får man fråga varför ni inte kört Atkins? Vad är skillnaden egentligen? Hur mkt äter ni per dag? Efterlyste någons exempelmeny för en dag innan men fick inget svar. Vore intressant! Kom igen!
Är det allt du käkar till frukost?? Ett ägg med majo?
Det kommer jag ju aldrig klara mig på så aktiv som jag är? Låter extremt lite så då kan jag ju förstå att man tappar vikt men samtidigt låter det så lite att det ju omöjligt kan ge tillräckligt med näring??
Hittade just menytråden! Superbra!
Jag kör vlcd nu o ersätter alla mål sedan 9 dagar. Tappar kilon som attan och tänker köra lchf efter 3 veckor! Tror ni det blir bra?
Jag tränar ganska mycket.
Helene 306 - tack för ditt svar!
Alltså fy FAN va gott ni käkar! HAHAHA! Jag med min satans shakediet blir ju vanvettig av att lära här! Fast samtidigt peppad att verkligen sätta mig in i lchf så att jag kan byta över sen när jag knorrat färdigt med detta. :) Nu har jag iaf bara en liten bilring som stör och kommer i mina gamla jeans i strl 28 igen! Tjoho! har inte hänt sen gymnasiet vilket var... 15 år sen! OJ! 1 vecka till men den är smäckad med bevakningsjobb så det underlättar för då hinner man aldrig käka i alla fall. :)
Den här tråden är ju hur bra som helst! I like it! :)
Förresten! Hur mycket har n som hänger här gått ner och hur länge har ni hållt på? Vore intressant att veta. :) Var ni väldigt överviktiga eller var nån som mig som bara vill tappa för att bli "smal på riktigt"? Det lät konstigt, hoppas det tolkas rätt... Jag är 178cm lång och har alltid blivit refererad till som stor för att jag är lång. Det känns lite som att bara för att man är lång så måste man vara som en fånge för att folk ska kalla en smal. :( irriterad på det men nu sa min mamma idag faktiskt att gud så snygg du är, du har verkligen blommat upp sen du fick barn! GISSA hur glad jag blev! :) Gulle mamma!
Jag har just beställt två böcker om lchf som jag tänkte kunde hjälpa mig att förstå allt det här bra och samtidigt underlätta veckohandlingen. :) Har fått med mig sambon på det hela oxå. Han är iof elitidrottare men läste nåt om Björn Ferry och tyckte det lät så bra att han oxå vill testa. :))
Jag köpte LCHF - på mitt sätt, 100 recept, LCHF till vardags för familjer med smala plånböcker (eftersom jag är så jädra fattig...ehm...)
Någon som har dem eller som har något annat tips på bra bok att följa?
Nu när vi ätit GI i lite drygt 2 år så har vi följt Pauluns bok "GI-månad" vilket varit helt super eftersom han i sin bok ger en listor på vad man ska handla hem och det är superenkelt att bara hänga på. Vore ju toppen om det fanns en liknande bok för LCHF? Nån som har nån på lut?
Jag ska köra shaker nu fram till midsommar och sen köra igång med LCHF. Någon här sa att jag skulle vara försiktig sen när jag börjar äta så fet mat men jag är osäker på hur jag ska tänka? Jag måste ju samtidigt äta allt det där "fettet" så vad är egentligen "snällast" mot kroppen att börja med?