• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Va kul att se era framsteg!!

Jag fick hem kokosfettet och mandelsmör igår så nu har jag just haft i en tesked i kaffet samt en i äggröran. Får väl se om det var för mycket eller om det går bra!
    Fick grym viktnedgångsboost förra gången.

Jag har haft uppehåll från LCHF i ca 11 månader pga graviditetssug etc. Innan dess åt jag i 1,5 år och tog mig ner till 70 kilo.
    Vart sen gravid, fick missfall, vart gravid igen och missfall igen så jag ledsnade lite och "tröståt/sket i det mesta" och la på mig några kilon innan jag till slut blev gravid med den lille sonen som nu ligger här 4 veckor gammal idag.
    Nu ska jag allt ner till de där snyggbrallorna som 70kilo bjöd på! MILF status, here I come!!

• rödnos
    stjierna skrev 2013-02-27 08:14:21 följande:
    Är det bara jag som slängt ut vågen?

Jag är 175 (tror jag) cm lång, vägde 104.9 vid start för 2,5 år sedan men föll ganska snabbt ur. Nystart 23/3 förra året (firar snart ett år, tjoho!) vägde jag 94, men gick upp snabbt till 97 och låg där tills i september när vikten gick neråt. Semast jag vägde mig (23/1) vägde jag 86, och jag tippar på att jag kanske har gått ner 4-5 kg till sedan dess. :) nästa vägdag är 17/3, så vi får se då :)
    nope det är inte bara du. Jag äger ingen våg heller utan väger mig kanske varannan vecka om jag känner för det hos mina föräldrar. Sen vägs man ju rätt ofta som preggo och jag har varit sjuk en del sen förlossningen så då har de vägt mig på sjukhuset de ggr jag fått hänga där.
    Annars går jag mest på hur kläderna passar och vägrar tex köpa strl L. Kommer jag inte i det så är det dags att skärpa till sig.
    Snacka om chock jag fick där för 1,5 år sedan eller så. Skulle köpa nya jeans för de blivit för stora och gick in i Levisbutiken där de oftast kan måtta med blicken riktigt bra. Killen ger mig ett par strl 26!!! OCH de satt som en smäck! Nu ligger de i nånstans på vinden dock men på ska de igen! Nån gång.

Kul, du och jag är ju nästan lika långa och väger nu ungefär samma.  
  • rödnos

Grattis!!!!

Jag fick lägga LCHF på hyllan nu under min graviditet. "Behövde" liksom bröd o flingor etc... Nu har jag dock återgått igen.

• rödnos

Hur gammal är andra barnet?
    Lite småsugen på en tredje redan efter 4 veckor här. Haha!
    Kanske lika bra att få tvåan och trean tätt tänker jag...

• rödnos

Verkligen gammalt ja! jag är 35 jag och jag skiter fullständigt i vad folk tycker om nåt.

• rödnos

Jag beställde en bok igår.

Gå ner i vikt med LCHF eller nåt sånt hette den. Ska tydligen ha ett 6 veckors program som vi tänkte följa. skönt med en färdig matsedel liksom.  

• rödnos
    standby skrev 2013-02-27 13:46:01 följande:
    Testade äggmjölk för första gången här om dagen, över förväntan men det skär sig ju i te? Det var just te jag hade hoppats kunna ha det till :(
    gjorde just äggmjölk och hade i kaffet. Usch!!
    skum bismak...
    hur gjorde du din? 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**