• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Mumma! Hur mycket kolisar är det i den chokladen?

• rödnos

Hmm, det låter knasigt. Kolhydrater omvandlas ju till socker hur som... Nja, jag hade nog inte käkat det. Säkert mindre kolisar än vanlig mjölkchoklad men nog inte ok ur LCHF synpunkt?

• rödnos

Men orka. Du gör bara bort dig i den här tråden. Och de flesta här tränar OCH äter nyttigt.
    Bara för att du är lurad av sockerindustrin ska du inte vara bitter och insnöad. Det finns hopp för dig med, även om din sockermissbrukande hjärna inte vill förstå det.

• rödnos

Men alltså ärligt talat tjejer!
    Nog måste ni väl förstå att med LCHF går man ner i vikt men utan träning blir kroppen aldrig "snygg". En smal person utan muskler och slappt skinn är väl inte vad ni tänker er heller eller det kan ni väl ändå erkänna?
    Det fina med LCHF är ju bla att man får så mycket ork och att man ser så bra träningsresultat.
    Att påstå att man genom att sitta på sofflocket skulle må bra är ju bara insnöat påhitt. Tror man det så har man aldrig mått bra på riktigt.
    Tycker man ska "försvara" bra kosthållning som LCHF är men det får ju vara på en synd nivå.

• rödnos

Kan man inte träna så kan man inte. Självklart.
    Dock verkar många som väljer LCHF tänka att "gött jag går ner utan att träna". Det må ju stämma för många men jag tror man gör sig en otjänst om man väljer bort träning pga bekvämlighet/lättja. Kroppen mår ALLTID bättre vid fysisk aktivitet. Det är det den är skapt till och vill man vårda sin kropp ( på samma sätt som man vill det via kost och viktnedgång) så bör man röra på sig.

Att kritisera en kosthållning man uppenbart inte läst på det minsta om blir bara fånigt.
    Att däremot belysa vikten av fysisk aktivitet,välkomnar jag alltid. Alltför många bekväma soffpotatisar i dagens samhälle!

• rödnos

YTSHC - du har fel och borde läsa på om hur vi äter och varför det fungerar i viktminskningssyfte samt medicinskt syfte.
    Våra kroppar har ställts om till att ta upp energi från fett istället för sim för dig, kolhydrater dvs socker. Skillnaden är stor i insulinnivåer etc.
    Kolla in på www.kostdoktorn.se eller www.alltomlchf.se eller www.kolhydraterifokus.se för mer information.

• rödnos

Va grymt!
    Tänkte väga mig imorgon eller söndag. Vågen bor ju hos päronen. Måste dit o sova iaf för jisses vilken inkörsperiod som tvåbarnsmamma! Haha!
    Spydde som en katt inatt. Gissar att jag tog för mycket kokosfett igår kväll i teet. Yuck!
    Idag ska iaf båda barnen med ut i skogen och jag ska fixa LCHF lunch över eld på muurikan till två fettskrämda kompisar.
    Men de vill iaf testa så...
    Ska bli kul! 8km promenix på det och helgen får sig en kickstart!

• rödnos

Ni verkar ju sugna på sött flera styckna?
    Är det bara jag som tappar allt sug efter sött? Så skönt att slippa!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**