• Gladskit

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag ska testa att göra bounty ikväll tänkte jag! Har köpt ekologisk riven kokos och ekologisk kokosmjölk så nu borde det bli ett minimum av kolisar!

• Gladskit

Jag är mitt i bounty-baket nu, har precis delat upp "smeten" och lagt in i frysen. Passade på att smaka två matskedar ca och SHIT vad gott det var!! Och då har vi inte kommit till chokladen än *skratt*

Det här kommer bli perfekt att kunna bjuda på, något som alla gillar och som även jag får äta. Perfekt!!

• Gladskit

Jag är normalt sett inte så förtjust i kokos, det finns amerikanska pannkakor med kokos i som jag har lite svårt för. Men detta blev supergott, i alla fall smeten. Det blev en väldigt mjuk smak av kokos, kanske är det grädden som hjälper till?

Annars finns ju olika sorters kakor med nötter, man kan baka mandelkakor som blir nästan som havreflarn.
    Rent godis är svårt, men nu när det finns sukrin och stevia så kommer det säkert mer recept på sånt också.
    Att riva mörk choklad över färska bär och servera med grädde tycker jag går bra också.

Ostchips och salamichips kan man göra i ugnen!

• Gladskit
    EEE skrev 2012-04-18 22:22:30 följande:
    Vilka appar eller matprogram använder ni er av?
    Inga.
  • Gladskit
    korin skrev 2012-04-18 23:03:32 följande:
    Dom där ostchipsen ska ja nog testa =) vet du hur man gör salamichips?
    Man tar skivad salami bara och antingen lägger på ett bakplåtspapper i ugnen tills de liksom krympt ihop och blivit hårda. Eller så lägger man dem i torr stekpanna på hög värme tills man fått samma effekt. Sen kan man låta dem rinna av lite på ett papper. Gott!
  • Gladskit
    Ninis skrev 2012-04-19 10:29:11 följande:
    Ni som gjort Bountys, räcker 100 gram choklad för er? Jag använde 200 gram och det räckte precis att doppa sista kulan!
    Det räckte bra. Men jag var inte så noggrann när jag doppade dem, dessutom var inte mina "kluttar" helt jämna i formen heller. Annars tyckte jag det var lätt att göra det, eftersom smeten var iskall stelnade det direkt.
    Ska ta med och bjuda på till fredagsfikat på jobbet imorgon!
  • Gladskit
    Silee skrev 2012-04-19 11:29:24 följande:
    förrsten, får man äta typ sprödbakadfisk som är djupfryst?
    och typ köttbullar och korv från affären?

Titta på innehållsförteckningen så ser du om du tycker att de ligger inom din kolhydratnivå. Men oftast inte! Försök äta så "ren" mat som möjligt är ett tips.
    Köp fiskfiléer och gör egen panering till exempel.
  • Gladskit
    Nikhita skrev 2012-04-19 12:54:11 följande:
    Hej! Fick tips om den här saften Fun Light med stevia.
    Nån som testat den eller vet vart den finns att köpa?

www.funlight.se/smaker/fun-light-green/
    Har precis köpt den som är Strawberry/Marula idag. Helt ok, smakar som "vanlig" fun light.
  • Gladskit
    Silee skrev 2012-04-19 12:41:21 följande:
    kolhydratsnivå? har inte riktigt en, vad brukar vara normalt?
    Det jag menar är hur liberal man väljer att vara. Vissa går stenhårt på att livsmedlen får innehålla max 5g kolhydrat per 100g. Andra har en lite högre tröskel.
  • Gladskit
    Nikhita skrev 2012-04-19 13:00:33 följande:
    Okej, synd.. för jag gillar inte den vanliga fun lighten. smakar konstigt :-/
    Kanske ska testa iallafall.
    Testa kan du ju alltid göra. Någon jätteskillnad kan jag inte säga att det var jämfört med den vanliga. Men hade man ett glas av varje framför sig så kanske??
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**