flikkanemil skrev 2012-06-01 12:55:22 följande:
Jag och min pojkvän har testat nu i en månad och det har funkat bra. Visst mår man bättre! =)
Men tanken var från början att vi skulle testa en månad och sen börja äta mer som förut.
Så nu funderar jag lite på hur vi ska göra. Att börja vräka i oss bröd och pasta och sådant ska vi inte göra. Men inte heller vara jättestrikta som den senaste månaden.
Finns det recept man kan hitta som har lite kolhydrater men som inte är så strikta som med det här 20g om dagen?
Jag vet inte riktigt hur jag ska googla fram det

Det enklaste är väl att börja byta tillbaka tillbehören, tillåt er att äta tex. ris, potatis, pasta. Ni behöver ju inte vräka i er utan mer åt GI-hållet? Fullkornsprodukter osv.
Jag tror inte du kan hitta recept som ger exakt vad du ska äta i en övergång från LCHF utan du får nog söka mer mot I i såna fall.
Jag äter mer än 20g om dagen nu för jag vill inte gå ner i vikt mer. Jag äter LCHF-mat i grunden både frukost, lunch och middag, där kör jag precis som förut. Men jag kan tillåta mig att äta frukt tex vilket annars ju är strikt förbjudet. Och ibland om vi grillar och gör klyftpotatis till maten så kan jag äta några såna också