• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-05-27 12:43:47 följande:
    Jag orkade inet läsa, det är ju på engelska men spontant: vegetarianer har ju sojaprodukter som bas så det är väl klart att soja inte är skadligt? *måste läsa den ordentligt känner jag.

Kramper i ben/vader är vanligt i början och kan komma lite då och då. Jag kan känna av det ibland men störs inte av det. Skaldeman tog B-Calm har jag för mig och i Matrevolutionen stod det något om att man kan ta lite mer salt i kosten för att slippa detta. Det är alltså inget ovanligt med kramper men jäkligt störande och ont!
    Nej, jag har inte heller orkat läsa hela. Blev dessutom lite trött i början när det handlade om kolesterol och kolesterolsänkning

Jag är inte så insatt i soja, eftersom jag inte äter det själv (förutom den fermenterade svarta såsen som smaksättning ibland), så personligen berörs jag inte så mycket av det.

Samtidigt - på samma sätt som köttindustrin anklagas för att mygla, vad är det som säger att inte vegetarianerna (tänker på sidan som sammanställt) gör samma sak fast tvärtom?

Äsch, jag skickar ett mail till kostdoktorn och frågar snällt om han har något att säga om saken. 
  • Denebola
    Fiaz skrev 2011-05-27 13:01:28 följande:
    Ehm...gjorde kycklingwrapsen som jag hittade i en av recepttrådarna....Men jag visste inte att dom skulle bli så himla "äggiga" , eller har jag gjort nåot fel? Det ärju som en omelett Obestämd
    Ja, som en ganska fast omelett kanske man kan säga. Men det är ju ganska oundvikligt att få sådan konsistens när man baserar något på ägg.
  • Denebola

När jag var och handlade igår köpte jag ekoägg, tror jag ska försöka hålla mig till det i fortsättningen!

• Denebola

Åh, bruna ägg är bäst! Särskilt när de är lite prickiga Vet inte vad det är för färgdiskriminering äggproducenterna sysslar med Skrikandes

• Denebola
    Nessima skrev 2011-05-28 11:38:16 följande:
    Visst! Även om de inte är det, så ser de ju mycket naturligare ut :) Ända gången jag vill ha vita ägg är om jag ska måla dem på påsken...
    Jag håller med. Eller, det bästa är en blandning av vita och bruna ägg, när jag var yngre köpte vi ägg av grannen och där var det blandad kompott.
  • Denebola
    Probably the best in the skrev 2011-05-28 12:55:36 följande:
    - 9 kg sen 14 maj!!!!!

Mer coccosfett i kaffet tjejer!
    Härligt!
  • Denebola
    lillabebben skrev 2011-05-29 12:38:12 följande:
    Känner precis likadant. Har haft gäster ett par dagar och har inte sagt något om min kost. Har lagat gräddig och fet mat med potatis och pasta men bara valt att inte ta av det sistnämnda. Åt gurkstavar istället för chips osv. Men idag konstaterade svägerskan ändå att hon märker att jag går på diet och att Atkins (???) inte är bra för kroppen. Orkar inte ta diskussionen då hon är helt övertygad om att hjärnan behöver socker för att fungera men hon fick mig verkligen att känna mig dum och konstig och jag har börjat tvivla på varför jag äter så. Alla klagar på att jag är smal (men jag är inte för smal!) och de tror jag bantar men det gör jag ju inte. För mig är lchf en livsstil och jag kan hålla sockerberoendet under kontroll. Men det skulle jag kanske kunna även om jag åt kolhydrater, eller...? När jag var vegetarian var jag alltid tvungen att ha en lång utläggning och försvara varför jag inte åt kött. Kan folk inte bara hålla tyst och äta det de vill och låta mig äta vad jag vill? Men, behöver man äta lchf som normalviktig? Jag ser det som sagt inte som en diet utan en livsstil med sund kosthållning men de allra flesta som äter lchf gör det för att gå ner i vikt. I alla fall får jag den bilden när jag läser på forum och liknande.
    Säg bara "Jag lägger mig inte i vad du äter, det vore trevligt om du kunde ge mig samma bemötande", eller något liknande.
  • Denebola
    Southern Belle skrev 2011-05-29 20:09:41 följande:
    Menar givetvis MJÖLKPRODUKTION och inget annat!

Tänk om man kunde öka på sin egen bröstproduktion..! Det hade jag behövt!!! Mina fettdepåer har tömts även i brösten som inte ser så pigga och glada ut längre...............

Det har jag gjort sen jag började med LCHF
  • Denebola
    Faile skrev 2011-05-29 21:00:55 följande:
    Jag har gått ner 9kg och minskat överallt, utom brösten som gått UPP en hel kupstorlek!
    Absolut Icke önskvärt då de redan var stora. Hade gärna minskat ett par kupor Demon
    Det är inte att du minskat i omkrets då? Då blir ju kupan automatiskt större även om brösten är lika stora som innan.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**