**Den stora feta LCHF-tråden**

Andedräkten vid ketos beror på att kroppen bildar ketonkroppar av fett och använder det som bränste istället för glukos. Glukos som inte förbränns direkt lagras in i fettcellerna igen. Överblivna ketoner däremot åker ut genom utandningsluften, urinen och svetten. Efter några dagar brukar det stabilisera sig och den otäcka andedräkten försvinner. Det kanske beror på att kroppen får lite mer koll på hur mycket ketonkroppar den behöver bilda. Så att det inte blir så mycket överskott som andas ut? Man kan vara i ketos utan den andedräkten och smaken i munnen.
Mitka79 - Ketoacidos(ej ketos) brukar bara uppstå hos alkoholister, diabetiker och personer som svälter. Så det behöver du troligtvis inte oroa dig för! Hur åt du innan du började med LCHF? Det kanske är så att det är en stor omställlning för din kropp om du tidigare ätit mycket kolhydrater och lite fett?
Rednose - Här hemma intar ägg helt klart platsen som superlivsmedel! :D Visätter nog i oss omkring 30 ägg i veckan jag, min sambo och sonen. Jag står för den största konsumtionen. :) Min frukostar brukar bestå av tre smörstekta ägg med skinka på och en liten klick ketchup till(för att det är gott :P) och så kaffe med vispgrädde i. :)
rednose - Hur länge har du ätit LCHF? Jag har hört att uthålligheten först blir sämre av LCHF och därefter mycket bättre! :) Jag känner mig själv mycket piggare nu än innan LCHF men jag tar bara dagliga vagnpromenader. Har inte kommit igång med träningen sedan jag fick barn. Har ätit i 4-5 veckor tror jag.
Min son är 11 månader. :) Jag gick upp 20 kg med honom och har nu gått ner 22. :D LCHF hjälpte mig gå ner de sista envisa kilona. Jag trodde seriöst att jag aldrig skulle känna mig bekväm i tighta t-shirts igen. Jag har lullat runt i tunikor och tights sedan jag blev gravid. Magmusklerna är fortfarande delade efter graviditeten och klarar inte att stå emot en svälld mage. Men nu när den inte är svälld längre så behöver inte magmusklerna hålla emot så mycket heller. :)
Nu hoppas jag på att bli gravid snart igen. Mensen har varit lite hattig sedan sonen kom så vi får väl se när det blir syskon. :)