Inlägg från: HokusPokus |Visa alla inlägg
  • HokusPokus

**Den stora feta LCHF-tråden**

Boost, ja det är ju så... Men samtidigt är det ju gräddiga såser som gör kosten så god men jag ska försöka tänka till lite mer... Men gräddet i kaffe får stanna kvar iaf så länge jag fortsätter gå ner. Har gått ner i snitt 0,5kg i veckan på senare tid och det är ju inte såå dåligt med tanke på att jag bara har 5-6kg kvar till målvikt.

• HokusPokus

Faile, eget bakat bröd? Ty med hallon? Kesoplättar? Omeletter med olika fyllningar? Ost och skinkrullar?

• HokusPokus

Boost, ja det är bra och jag är nöjd. Har ändå fuskat en del oxå och inte varit stenhård. Nu överdriver jag nog lite oxå men jag har gått ner 6kg på 3månader och det blir ju i snitt nästan 0,5 per vecka men egentligen lite mindre eftersom en månad är längre än fyra veckor.
    Nu skulle jag gärna öka takten lite extra inför semestern men inte så gärna att jag tänker äta bara kött och smör. Då är risken för stor att jag ledsnar och ger upp istället

• HokusPokus

Skånetös78,
    Bra jobbat!!
    Shit 15kg är ju jättemycket. Prova packa en väska med 15liter mjölk i och bär den en stund....

• HokusPokus

Jag tänker fortsätta som vanligt under sommaren men fuska mer än jag gör nu. Unna mig en glass om jag verkligen vill ha och kanske äta hamburgare/pizza när vi är på semester och så men inte gå tillbaka helt och äta mackor till frukost och pasta till lunch...
    Men min kropp klarar fusk riktigt bra, jag brukar inte gå upp massor utan snarare stå still i vikt. Och jag har inget sockerberoende som triggas.
    Jag vill såklart fortsätta gå ner under sommaren men mitt realistiskare mål är att inte gå upp.

Jag har bestämt mig för att lära mig springa, men det är ganska hopplöst jag typ dör, svimmar och spyr efter bara några minuter. Men men det blir sommarens uppdrag att öva öva öva En vacker dag ska jag oxå kunna springa en mil

• HokusPokus
    Tessa606 skrev 2012-06-13 09:29:29 följande:
    Haha, jag är precis likadan när det gäller att springa, det går bara inte, jag beundrar folk som är ute o joggar kilometer efter kilometer, efter 100 meter är jag döende
    Härligt att det finns fler.

Haka på mig nu då! Jag SKA lära mig. Nu har jag precis varit ute och kört 1 minut springa, 2 min gå varvat i 2km sen ett varv till med 1 min springa, 3 min gå i 2km...
    Jag tog mig runt och följde minutrarna utan att fuska.
    1 min är ju inte så lång tid att springa men för mig är det jättelångt och efter en minut springande behöver jag minst två minuter att hitta tillbaka till livet igen.
    Igår försökte jag med varannan minut springa, gå men då fixade jag inte hela varvet (2km) så idag sänkte jag till 1-2 för att jag skulle klara det och sen kunna öka istället för att misslyckas hela tiden och ge upp.  
  • HokusPokus

Nån här som brukar äta Smetana?
    Jag köpte en burk i går och åt halva till mellanmål med några blåbär till. Riktigt gott ju och galet mättande. Jag håller precis på och äter andra halvan till frukost nu.
    Lite dyra kanske men att äta nån gång ibland som lyxfrukost eller mellis funkar de ju som.  

• HokusPokus
    Boost skrev 2012-06-13 10:18:41 följande:
    Har aldrig provat. Vad är det för nåt?
    Naturell syrad grädde står det på burken. Smakar typ som nån blandning av yoghurt och cremefraiche. Fetthalten är på 42%.
  • HokusPokus

Oj jag är 175cm och har satt 67 som mål... Det låter ju jättemycket jämfört med er. Kommer säkert vilja sänka målet om jag väl tar mig dit nångång.
    Jag som har tyckt 67 lät lite

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**