• Spana

**Den stora feta LCHF-tråden**

Finns det Lchf bröd i vanliga butiker?

Har för mig att jag sett det förut nämligen. Har inte varit på någon stor butik än och kollat, men visst finns det väl att köpa??  

• Spana

midsommar gick sådär. Sillunchen blev utan potatis, men med en kall öl ;)

middagen var ju grillat. Lätt egentligen, men smakade på lite potatissallad och en brödskiva.

Efterrätten kunde jag inte låta bli. Nån mandelmassebotten med citronkessella o jordgubbar på...

Igår föll jag för chips.. :/

Det jag stör mig på att jag mår illa av bara tanken på "frökex", "ostchips" och annat som ska va istället för riktigt skräp. Får kväljningar!! :/

Bara att låta bli allt helt..            

• Spana

fick höra idag igen av en kollega att jag ser smalare ut i ansiktet och kroppen. Känns så in i bombens skönt att höra!!

Funderar på att skippa vågen på torsdag (min vägningsdag) efter allt fusk i midsommar. Men få se, kanske inte kan låta bli ändå.

Det är så underbart när man ser och hör resultat!     

• Spana

provade ett par jättesnygga byxor som var på toook för små förut. Nu sitter det näästan bra. Målet att få dom att sitta snyggt känns inte långt ifrån. :)

• Spana

liten fråga..

Fuskar ni ibland?

I så fall hur ofta och vad brukar ni "unna" er då?

Eller är ni duktiga hela tiden? :)       

• Spana

åh herregud vad duktiga ni är..

Vill ju kunna unna mig nåt gott ibland som inte är lämligt. Vill inte känna att jag aldrig mer får äta gott... 

• Spana
    LokesMammi skrev 2012-06-27 21:11:31 följande:
    Om man klarar av det så ska man unna sig tycker jag. När jag nått min målvikt tänker jag inte vara lika strikt som jag är nu. Jag fuskar lite. Men jag har varit sån som inte annars brukar äta sötsaker mitt i veckan, så jag har aldrig sug mitt i veckan! =)

skönt att höra. Jag småfuskar ibland på helgen. Några chips slinker ner eller någon godisbit.

Jag tycker att det är så svårt!

Däremot gottar jag mig med måtta och det känns jäkligt skönt! :) Några bitar räcker nu förtiden.   
  • Spana
    ollebulle86 skrev 2012-06-27 21:16:56 följande:
    Spana: jag har fuskat en gång på dessa 5 (?) veckor jag hållt på och det var på midsommar och dagen efter (så ett längre tillfälle, eller vad man ska säga). Sen har jag ätit lite mörk choklad nångång till helgen, annars är det bara fusk helgen som gick.
    Så nu är jag uppe i att komma in i det ordentligt igen så hungern har varit värre än innan.

jädrans då.. Duktig du är! Bara jag som halvfubbar ibland.

Vill vara strikt men mitt liv känns så trist tycker jag. Visst ska inte det roliga krets kring mat, men du förstår kanske hur jag menar :/ 
  • Spana

Har gått ner 9 hekto på en vecka!!
    Ändå fuskade jag på midsommarafton och även dagen efter... :) 

• Spana

TomMon: Klart det måste vara annat än kosten som din man reagerar på. :) Blir nog bra om ni får prata ut lite. Stort Grattis i till era barn!!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**