• Spana

**Den stora feta LCHF-tråden**

Skålhuldaskarin skrev 2012-07-07 14:40:54 följande:
    Mmmm, vin och choklad lät ju inte helt fel 
  • Spana

Ellaria:  Blir så impad av dig! Du är jätteduktig! Hoppas hoppas jag klarar det lika bra som du gjort.. 

{#emotions_dlg.flower} 

• Spana

Nu har jag fixat mitt kvällgott! :)

Har gjort lchf-pannkakor. Ska ta fram en ikväll och ha lite glass (lchf) o hallon på.  

Pannkakorna är jättegoda!! Trodde inte de skulle smaka så bra.        

• Spana
    Boost skrev 2012-07-07 17:49:00 följande:

Vad använde du för recept?
    http://www.matrummet.com/2012/02/lchf-pannkakor.html

Hittade denna blogg när jag letade recept. :) Har ju inte gjort av andra recept, så jag vet ju inte hur andra varianter smakar, men det här var helt ok!!
    Åt med skagenröra, rödlök o lite citron :)  
  • Spana
    Boost skrev 2012-07-07 18:59:32 följande:
    Tack Spana! Ska pröva det.

ja det tycker jag att du ska göra :) Pannkaka e ju så gott!
  • Spana

Fuskade med en näve jordnötter igår. :/

att det inte kan gå en helg utan att jag måste fuska!!   Om jag kunde se till att vara strikt några månader iaf.. Men nejdå, en chipsbit här, en godisbit där. Inga mängder men ändå måste jag "unna" mig nåt varje helg.. 

Måste mysfaktorn sitta i vad man stoppar i munnen???Skrikandes 

• Spana
    huldaskarin skrev 2012-07-08 09:42:46 följande:
    Om det kan vara till nån tröst Spana, så provade jag några bbq-chips igår. Mensen är på väg och då blir jag ett offer för frestelser..och i mitt fall verkar det vara saltet som är min nemesis och inte sockret för det längtar jag inte alls efter. Tror det är hjärnan som är motsträvig och "övertalar" en till att "synda" fast man egentligen inte har behovet, typ.

Skönt att höra. Har själv ingen koll på min mens, men kanske den är på g, så kanske får skylla på den då hehe..

Fast samtidigt kan jag tänka, vad gör fem chipsbitar? Är det så farligt egentligen? eller förstör det allt?  Man äter ju inte som förr direkt. Kunde slänga i mig nästan en hel påsa. Nu kan det räcka med några bitar.. 
  • Spana
    Boost skrev 2012-07-08 09:47:57 följande:
    Planera noga Spana och ladda med LC vänliga alternativ till helgmyset istället.
    Grönsaker och dipp är återkommande här, även något som barnen föredrar framför godis och chips :) 

men jag har liksom inte kommit till det stadiumet än. Förstår inte..

Hade grönsaker och dipp hemma, oliver som jag gillar, ostar etc, men när allt kommer till kritan vill jag inte ha det!

Blir ibland illamående av vissa lchf grejer såsom de bra nötterna, ostchips etc.. Men jag måste bara skärpa till mig. Livet går inte under för att jag hoppar över lite skräp!   
  • Spana
    Martina 76 skrev 2012-07-08 10:40:12 följande:
    Det hänger ju på hur mycket kolisar man får i sig. Några chips är ingen fara på taket!
  • Spana

Men avesta glassarna har väl olika mycket kolhydrater vad jag förstått? 

Några som är Lchf glassar med få kolhydrater och några andra med lite fler, som är lchf/gi/ diabetes..  

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**