• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag åt aldrig grönsaker innan, åt typ pasta alltid med olika såser. Tror inte att mina nya kost hade blivit så långvarig om jag bara tagit bort kolhydraterna...
    Dessutom så är det väl självklart att vissa livsmedel äter man mer ac nät man byter kost. Jag gillade inte ägg innan, nu uppskattar jag det och äter det flera gånger i veckan. Jag åt som sagt inte grönsaker innan, nu älskar jag det och äter både kalla o varma grönsaker till varje mål. Så ja, jag äter mer av vissa saker, MEN mina portioner är ju inte större. Energitätare, absolut, men mindre i storlek.

• stjierna

Nä, vet ni vad, jag tycker att den här tråden har tappat glöden och känslan som fanns jär när jag började skriva här i mars.
    Jag är inte intresserad av att, i en lchf-tråd, diskutera vad som är rätt eller fel ätsätt när jag vet att ett sätt inte är det enda rätta. Jag är inte heller intresserad av att sitta och behöva försvara mina val, som jag VET är i linje med en lågkolhydratskost som funkar för mig - det var inte därför jag började skriva här.

Jag tycker att det är trist att tråden inte har samma glada anda nu som då, och med de orden skrivna tänker jag nu lämna denna tråden. Den ger inte längre mig det stöd och den pepp som jag fick tusenfalt förr, utan istället påhopp, ifrågasättningar och tvivelaktighet. Och det är något som iaf inte jag känner motiverar mig med mitt matmissbruk och viktnedgång.

Så, tack för mig och lycka till alla ni som kämpar. Och tack till alla som stöttat o peppat mig när det kändes svårt! Ni är guld värda!

• stjierna

Vad söta ni är.
    Jag har verkligen uppskattat denna tråden eftersom jag fått feedback (bra som dålig) när jag var ny. Idag är jag så pass påläst att jag känner att jag verkligen inte behöver läxas upp av en person som ser allt svart eller vitt. För det fungerar ju inte så, vi är inte alla lika, vi har inte likadan historia och inte likadana förutsättningar så att det bara skulle finnas en lågkolhydratskost för alla är så urbota dumt så jag blir nästan stött ;)
    Alla får givetvis tro och tycka vad de själva vill, vi har ju yttrandefrihet här i Sverige som ger oss rätten att uttrycka våra åsikter, men personligen har jag lovat mig själv att aldrig på ett översittarsätt pracka på "min tro" på någon annan som inte ber om att få höra min åsikt i ämnet.
    Jag bloggar (matildaslchf.wordpress.com) ju fortfarande (ironiskt sett så var faktiskt gårdagen den flitigaste hittills ;)) och där är ni alla (ja, även livets magi!!) välkomna att kika in, bli inspirerade och snickesnacka med mig. Där har jag fakta i ryggen när jag skriver, och skriver nog mer från hjärtat än här.
    Jag kikar in här lite då och då, skriver kanske en rad med pepp, men sålänge jag känner översittar- och nedrryckarstämning här inne så kommer iaf inte jag vara väldigt aktiv. :)

• stjierna

Jag efterlyser en källa på att det finns en regel som säger att man inte får äta 5 ggr/dag när man äter lchf.

• stjierna

Ninis om du sitter vid en dator då gå in i denna tråden, uppe till höger kan du söka i tråden, sök på ordet kladdkaka o läs från sida 1. Jag tryckte sedan på läs alla inlägg under Prinsezza (nånting...) för att läsa alla de inläggen :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**