• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har svårt att se mig som normalviktig om jag väger mindre än 70 (är 175), MEN, det kan ju bero på att jag inte minns mig som smal utan har varit "stor" så länge. Jag har också ganska bred stomme och har aldrig varit "liten o petit", utan snarare lite större.

• stjierna

Shakennotstörd och Lavinen: jag kände mig sjukt ensam i tråden när jag började här på 95.5 - då var ungefär alla som hängde här redan normalviktiga ;) det sporrade mig asmycket och jag tänkte att nån dag i framtiden kommer jag vara den som gårt ner 30 kg o är normalviktig!
    Jag tycker att det är det som är det sköna med den här tråden, att alla är så olika med olika förutsättningar och i olika skeden i livet :)

• stjierna

Jag har för övrigt gått ner 8 kg på 8,5 månad, så här har det minsann inte gått i raketfart heller ;)

• stjierna

Lavinen: kvälsstidningarnas syn på Lchf och kostrådgivarnas syn på lchf skiljer sig kraftigt. Kvällstidningarna beskriver det som en mirakelmetod ich du kommer RASA i vikt på bara några veckor. Det är bullshit för så funkar inte fettdrift för typ 95 procent av befolkningen. Det beror ju på så mycket mer än vad du äter NU... Det berättar inte kvällstidningarna ;)

Åh andra sidan slutade jag läsa kvällstidningarna när dom hävdade att lchf var en högproteindiet där du MÅSTE äta rött kött till dagens alla mål.. Och det är ju så långt ifrån sanningen man kan komma. ;)

• stjierna

Tänk på att mjölkchoklad sötad med strvia förvisso inte innehåller socker, men likväl mjölkpulver, vetemjöl och dylikt. Ett alternativ att äta IBLAND men kanske inte baka på o äta varje helg?

• stjierna

Det jag ville säga är att var kritiska och läs hela innehållsförteckningen ;) rice crisp är ex inte så lchf-snällt även om chokladen är sötad med stevia ;)

• stjierna

Här har jag fått med karln på en viktitmaning ;) känns skönt att han ska bli strikt igen, så jag slipper alla frestelser :P

• stjierna

Tiiitti: lika bra att få det gjort då ;)
    Jag trodde också att jag hade problem med sköldkörteln efter sonen, och typ alla symptom stämde på mig men enligt läkaren (o testet) så såg allt normalt ut..

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**