• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Den där "lowcarb"-pastan är en bluff, inte bättre än vanlig! Kostdoktorn har gjort ett test på den och den gav tydlig blodsockerhöjning!

• Denebola

Jag har ätit lite "frikostigt" i helgen, några potatisar, en del jordgubbar, glass, smuttat lite på likör mm, men inga kakor eller grejer med spannmål i. Har inte upplevt att jag mått mindre bra av det förutom när jag smällde i mig två portioner glass på en gång Tyvärr smakade nypotatisen inte lika gott som förut

• Denebola
    Beckaa skrev 2011-06-27 21:32:11 följande:
    Sitter på altanen med en bok och en kopp te och är duktig som INTE går in i köket och gör knäcke/kex (iofs LCHF-vänliga) med ost trots att jag är sugen, gränsfall till småhungrig. Försöker att inte äta mer än nödvändigt.

Och nu när jag skrivit det här kommer jag ju definitivt bli tvungen att stå emot ikväll, smart va? : )
    Varför är det så bra att stå emot det då? Varför inte äta när du är hungrig?
  • Denebola
    Beckaa skrev 2011-06-28 07:04:59 följande:
    Jag tillhör de där som inte går ner annars, trots LCHF.
    Då förstår jag
  • Denebola
    helene306 skrev 2011-06-28 11:40:01 följande:
    Undrar hur länge hon som testade lchf testade? Det står inte i artikeln och många tar lchf som en underkur, att man ska rasa typ 10 kg första veckan. Händer inte det menar många att lchf inte funkar. Vad de glömt är att det kan ta tid att se resultat. Klart rågbröd är bra när Lantmännen och Pågen sponsrat, de vill ju fram med sina produkter.
    Nåja, mår folk bra på GP så jättebra för dem! Jag saknar inte bröd eller pasta så jag kommer inte börja äta det, även om det har bra GP
    Ja, jag funderade också direkt på hur hon "gjorde" sin LCHF. Men samtidigt, det funkar inte för alla, det är ju ingen mirakelkur. Kanske skulle den funka om man åt den från start i livet, men om man har micklat med kroppen under många år kan det säkert vara svårare. Huvudsaken är att man kan testa sig fram och hitta det som passar en själv bäst.

Jag blev också positivt överraskad över fotnoten  
  • Denebola
    Van01 skrev 2011-06-28 11:59:09 följande:
    Ingen här som tränar som kan ge lite tips på vad ni brukar äta före och efter träningen?
    Jag har ingen speciell rutin för det. Äter när jag är hungrig, oavsett när jag ska/har träna(t). Går dock inte och tränar proppmätt, förstås. På senaste tiden har det ofta blivit lembas med bregott och ost (frukost) före träning då jag haft många morgonpass hos sjukgymnasten, men annars "blir det som det blir".
  • Denebola
    AgnesGN skrev 2011-07-03 15:59:19 följande:
    Åt en LowCarb-burager på Max igår, den med salladsblad som bröd. Är det den du menar? För de har väl en "riktig" GI-burgare med bröd, som är som en vanlig hamburgare oxå vad? Men LowCarb-burgaren är supergod! Bad dock om att jag ville ha bacon på för att mätta mer! Sen är det en speciell hamburgare oxå - extra stor och "köttig" ser den ut att vara! MUMS!
    Probably the best in the skrev 2011-07-03 13:59:28 följande:
    3 äggvitor har jag i kylen, vad gör jag med dom?
    äggviteomelett eller äggviteröra... =) Supergott med lite kryddor och ost!
    Senast tog jag en Max De Luxe och bad att få den i sallad i stället för bröd, det var inga problem! Jag börjar nämligen bli lite "trött" på att alltid äta Low carb-burgaren (äter inte där särskilt ofta, men det har blivit några gånger sedan i höstas och att alltid äta samma blir ju lite småtrist). Gott med både ost och bacon på och så blev den lite mer mättande i och med att det var två biffar.
  • Denebola
    Linda5 skrev 2011-07-03 16:30:11 följande:
    Hej!
    Har aldrig lidit av att inte äta regelbundet men sedan jag slutade med kolhydrater så blir jag jättedålig om jag inte får i mig mat. När jag sen äter tar det ju så lång tid innan yrseln o illamåendet går över. Vad kan man ha med sig? Har ju hunnit äta en halv gris nu när jag kom hem innan jag känner att jag börjar må bättre.
    I början så upplevde jag inte hunger utan illamående som tecken på att jag behövde äta. Så om du försöker se till att äta vid minsta tecken på illamående, tror du det kan hjälpa? Detta har gått över för mig senare, så nu blir jag hungrig när jag behöver mat och slipper illamåendet.
  • Denebola
    Linda5 skrev 2011-07-03 20:55:25 följande:
    Finn crisp har jag massor men trodde inte man fick äta det. Är inte det gjort på mjöl?
    Älskar det med en god ost på.
    Jo, men i och med att de är små innehåller de inte så mycket per skiva. Tror det är 4 g kh/skiva så det är fortfarande inget man kan vräka i sig. En, kanske två per dag beroende på vad man har som dagsranson för kolhydrater.
  • Denebola
    mamman i skogen skrev 2011-07-03 21:14:50 följande:
    Och om man ska ta ett finnscrisp så är det med MYCKET pålägg...brukar ta ett ngn gång ibland men dagsransonen av kolisar ryker snabbt om man smaskar på "karelska nödbröd" som de går under benämningen här hemma..
    Ja, bra att du tillade det Pålägg med finncrisp och inte vice versa

Karelska nödbröd, den var rolig  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**