Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hanniz skrev 2012-09-06 19:10:10 följande:
    Det blev paj idag - en köttfärsvariant - och herregud så gott! Kommer kunna bjuda vem som helst på denna utan att nämna att det är LCHF! Klockrent och jättegod!

Serverade sallad och en hemgjord vitlökssås med crème fraîche pch majonäs.

Degen är gjord av bland annat mandelmjöl, sesamfrön, smör och ost.

När lilla bebisen är ute (3 veckor kvar) ska jag absolut fortsätta med LCHF, så gott det är!
    Bara av nyfikenhet - har du märkt någon skillnad denna graviditet, nu när du kör LCHF mot tidigare; viktuppgång, hur du mår, vätska i kroppen, blodvärden, blodtryck etc? Eller har du kört LCHF tidigare också?
  • Martina 76
    Hanniz skrev 2012-09-06 19:20:44 följande:
    Detta är mitt tredje barn och jag har inte ätit LCHF under någon graviditet tidigare, började efter att barn 2 kommit och gjorde detta några månader.

Under den här graviditeten har jag kört LCHF "light" enligt vad som passat för stunden. Vissa veckor har jag ätit mer strikt och vissa veckor har jag blandat in bröd, potatis osv beroende på hur jag mått.

Har även unnat mig socker nån gång.

Märker stor skillnad viktmässigt. Med de andra barnen när jag åt "allt jag var sugen på" gick jsg upp 18 samt 20 kg. Nu ligger jag på +5,5-6 kg - fantastiskt skönt!

Bebisen växer fint och jag mår super så kommer att fortsätta med min variant när jag ammar.

Vätska har funnits under sommaren men inte på samma sätt. :)
    Gud vad skönt! Önskar att jag hade känt till LCHF under mina graviditeter. Gick upp 17 kg båda gångerna. Åt en massa skräp.
  • Martina 76
    Hanniz skrev 2012-09-06 19:26:13 följande:
    Äter inte "bara" för att jag är gravid och "ändå kommer gå upp i vikt..."
    Det gjorde jag!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-09-06 19:33:53 följande:
    Jasså, så vågen har börjat röra sig nu? Kul! Har du inte gjort något annorlunda?

Själv var jag på fest på jobbet i tisdags. Åt lchf-vänlig mat, men drack 5-6 glas vin! Ett halvt kilo upp blev det. Och sen i går var jag så bakis och sugen så jag vräkte i mig nästan en hel chokladkaka!!! Visserligen 70-procentig, men det hjälps ju inte. Så nu måste jag köra MBT några dagar!!!  
    Jo, jag har tagit bort alla mjölkprodukter och slutat unna mig glass, nötter, mörk choklad och rödvin. Dagen startar jag med en MBC, vilket verkar sätta ordentlig fart på kroppen. Jag blir så varm i kroppen ibland på jobbet att jag blir helt rödblommig - och jag som alltid brukar frysa!

Mätte mina blodketoner idag och de låg på 4.4. Lite i högsta laget så jag tog extra protein till middag - men det är iaf full förbränning i kroppen.

Puh! Nu blev jag sådär varm igen! Haha!  
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-09-06 19:33:53 följande:
    Jasså, så vågen har börjat röra sig nu? Kul! Har du inte gjort något annorlunda?

Själv var jag på fest på jobbet i tisdags. Åt lchf-vänlig mat, men drack 5-6 glas vin! Ett halvt kilo upp blev det. Och sen i går var jag så bakis och sugen så jag vräkte i mig nästan en hel chokladkaka!!! Visserligen 70-procentig, men det hjälps ju inte. Så nu måste jag köra MBT några dagar!!!  
    Mina 5 kg under september känns nu helt realistiska. Jag är snart i mål - tjohooo!!!
  • Martina 76
    NollÅtta skrev 2012-09-06 19:55:22 följande:
    Jag såg verkligen själv idag, i spegeln på jobbet, att jag har gått ner i vikt! Jag tyckte liksom att jag såg smal och sund ut och så har jag inte känt på flera år! Kläderna sitter bättre också såklart.

Framförallt mår jag prima på LCHF!

Jag är så jäkla glad att jag bestämde mig för att äta lchf, bland det bästa jag gjort.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-09-06 20:15:50 följande:

Va, har du gått ner 5 kg sedan 1 september???
    Nä 2.5 kg sen 1 september. Mitt mål är 5 kg under september, vilket jag verkar uppnå!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-09-06 20:15:50 följande:

Va, har du gått ner 5 kg sedan 1 september???
    Ska köra nuvarande koncept månaden ut (med undantag för lördag då det är kräftskiva). Ska bli intressant att se hur mycket man hinner ändra kroppen på en månad. Jag har tagit mått också och har redan tappat 2 cm i midjan!
  • Martina 76
    spökplumpen skrev 2012-09-06 21:50:44 följande:

Vad häftigt med så snabba resultat från en som redan är smal och tränar massor!!
    I know!

Jag tror faktiskt att jag har ätit för lite. Nu fett-boostar jag och jag riktigt känner hur kroppen njuter. Tex nu känner  jag mig lite hungrig innan läggdags och då tar jag 10-15 g smör och smaskar i mig. Smör är ju skitgott!

Kan inte sluta att fascineras av att man verkligen inte blir fet av fett. Iofs lärde man sig redan i grundskolekemi att lika löser lika, men att man kan tappa så pass snabbt i vikt av att äta mycket fett hade jag aldrig kunna tro!

Den gamla orken var tillbaka på gymmet idag också - kände mig superstark!!!  
  • Martina 76
    spökplumpen skrev 2012-09-06 21:54:06 följande:
    Jag var och handlade lite kläder igår. Köpte ett par slim på hm i storlek 29 i midjan. Jag har aldrig ens tänkt tanken om att jag skulle kunna ha så små kläder, 30 har alltid varit min skinnysize. Köpte även nya trosor eftersom alla gamla håller på att hasa av. Nu när jag har tvättat dem och hängt upp dem på tork så tyckte jag att de såg ut som docktrosor så små de var.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**