Lyckligamamman skrev 2011-02-28 14:37:00 följande:
Jag har tagit ett beslut!
Jag gillar näst intill omöjliga projekt så nu ska jag försöka köra fakir ett tag.
Nu har jag stått och stampat på mellan 77,4 - 78,7 kg sedan nyår, det är så in i h-e seeeegt

.
Maken går stadigt ner, han vägde 88 kg när han började med LCHF för ca en månad sedan, och är redan nere på 83,5 kg. Klart han är mkt NOGA med att informera mig om det oxå, så fort han hinner. Jag tycker så klart det är kul att det funkar för honom, men det hade ju varit liiite roligare om jag oxå fick va med och fira vecka efter vecka....
Fan vad hemskt det skulle vara om han GICK OM MEJ och plötsligt vägde mindre ÄN MEJ.....
Nä, men skämt åsido, jag vet allt om platåer och kroppens behov av TID osv i all oändlighet, men det där gäller ER och inte MEJ!!
Jag TROR att jag skulle kunna fixa fakir i ett par tre veckor just för att man inte behöver gå hungrig. Det blir ju onekligen rätt så allehanda, men att vara hungrig är sååå mycket värre än att äta ensidigt, så jag ska nog fixa det.
Det blir makrill o ägg, ägg o makrill, bacon o ägg, ägg o bacon.....några fler förslag?
Jag tar det en dag i taget nu. Mitt mål om tre veckor : 75 kg på vågen.
En röra som är väldigt god:
http://airamsmat.webblogg.se/2008/march/baconrora.html Och detta kan faktiskt få dig att överleva FAKIR!
Andra tips: stekt torsk med knaperstekt bacon och dillsmör
ugnsstekt lax med kryddsmör.
Jag tror det är bra att variera sig med så många köttsorter man kan, samt så många olika kryddor man kan komma på, just för att inte tröttna. Wernerssons gräddost innehåller noll gam carbs!