Jessika82 skrev 2011-05-03 09:38:47 följande:
Är det många här som dricker köpe vatten?
Bara i nödfall. Tycker det är höjden av slöseri att köpa halvdant vatten på flaska när det finns utmärkt i kranen. (Okej, en del är inte halvdana utan riktigt goda, jag erkänner.)
Efter en fullständigt fruktansvärd helg - ur LCHF-perspektiv sett - är jag nu tillbaka på banan. Var på konferens på Ersta igår och hade bett om LCHF-kost. Döm om min förvåning när det till frukosten stod ett litet fat med rökt skinka, ostskivor och minipaket Bregott märkt "LCHF" till mig!
Lunchen var lite halvdan, men de hade iallafall försökt och bytte ut potatisen mot en grönsaksröra som tyvärr bestod av morot, paprika och tomat. Men rart att de ansträngde sig ändå.
Till eftermiddagskaffet fick jag en likadan assiett som på morgonen och då kände jag att en bit brie och några mandlar hade smakat bättre, men man får vara tacksam för det lilla!
Hade tänkt äta pizza igår till middag (Vi har gäster en vecka.) men eftersom jag hade varit så ordentlig hela dagen hoppade jag av pizzan, stekte pannkakor till de andra och åt själv en omelett med majonnäs.
Förresten, är det nån mer än jag som blir extra hungrig (Typ VRÅLhungrig.) dagen efter kolhydratfuskande?